Avatar billede cjessen Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nem mailserver

Er der nogen der har erfaringer med en mailserver, der er nem og sikker - og helst gratis?
Avatar billede disky Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:32 #1
ja hotmail er nem og gratis.

Eller mener du på din egen server?
hvis ja, hvilket os
Avatar billede tms Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:32 #2
Skal den være til Windows eller Linux ?
Avatar billede skwat Praktikant
10. oktober 2001 - 14:33 #3
hvis du har mod på det syntes jeg er sendmail med popa3d er meget nem at have med at gøre - og meget sikker.

Kræver dog at du bruger en og eller anden form for UNIX
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:36 #4
Jeg vil gerne lige understrege at der intet galt med unix er. Jeg prøvede den første windows siden da har jeg kun sidddet på unix og det går fint! Sommetider kan det være lidt irriterende når man skal surfe på nettet men ellers går det fint!

-Jonas
Avatar billede disky Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:39 #5
jonas: hvad ævler du om ???

Tro mig windows er blevet MEGET bedre siden Win3.1

Linux==server
Windows 2k ==arbejds PC
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2001 - 14:50 #6
Da her er tale om en server, skal du selvfølgelig vælge linux med Qmail. Læs \"Friheden til at vælge... fra http://www.sslug.dk/linuxbog

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:54 #7
Disky > Jammen det forvirer mig med alle de vindueer og sådan noget! Det er mere \"lækkert\" at bruge noget tekstbaseret!
Avatar billede cjessen Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:03 #8
Det er som min egen mailserver og til windows 98.
Jeg undskylder og håber ikke det giver anledning til større debatter om linux/windows :)))
Avatar billede skwat Praktikant
10. oktober 2001 - 15:52 #9
tucows.dk
Avatar billede cjessen Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:26 #10
skwat: tucows har en stak mailservere, men er der nogen, der har erfaringer med nogen af dem?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 23:18 #11
Hvis det er mail server gratis du taler om, som du kan have på din egen pc, så kan jeg anbefale ArGosoft free mailser. Den er bare god. Kan også som en af de få kører under windows XP. Du kan også betjene den via webmail, hvis du går ind på Expertftp og kikker. Der kan du se en test af webmail på egen mailserver. Den er faktisk for nem at sætte op.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede drone Nybegynder
11. oktober 2001 - 01:20 #12
prøv http://www.pmail.com/ hent mercury 32.
Den er gratis og meget nem at sætte op.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2001 - 01:40 #13
mercury 32 nem Nå er der kommet en ny udgave.?
Avatar billede drone Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:40 #14
Jeg fik da sat den op på 10 min uden at have rørt ved en mailserver før.
Avatar billede cjessen Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:12 #15
Mer
Avatar billede cjessen Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:57 #16
Hvad jeg ville skrive, men åbenbart ikke fik igennem:

Mercury er nem og har mange gode funktioner, så den blir det.

Jeg vil gerne gi points til drone, men det kan jeg ikke, før du laver et svar og ikke en kommentar
Avatar billede drone Nybegynder
14. oktober 2001 - 01:54 #17
her er et svar.
Avatar billede drone Nybegynder
15. oktober 2001 - 08:33 #18
takker for points