Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:33 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Tæl antal forekomster af ja/nej !!

Har tidligere fået flg. til at virke:

=Dcount(\"*\";\"Tabelnavn\";\"[Afkrydsningsfelt] = True\")

Hvordan forholder det sig, hvis man ønsker at tilføje et eller flere kriterie felter ???

Flg. virker iøvrigt også:
=Sum([Afkrydsningsfelt])

men samme problem med flere kriteriefelter ??
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:37 #1
=DCount(\"*\";\"Tabelnavn\";\"[Afkrydsningsfelt] = True AND [Brugernavn]=\'ProAccess\' AND [Postnummer]=4100\"
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:40 #2
Hej Pro !, iøvrigt dig der fik point sidst for spørgsmålet...

Ser da fornuftigt ud. Men hvad skriver jeg, hvis det er 2 datoer der skal evalueres på ?. Går ud fra at de skal have hvert sit kriterie ?
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:41 #3
Hvordan ser det ud hvis jeg skal bruge sum ??
10. oktober 2001 - 11:45 #4
Hej Claus,

Er de 2 datoer ikke bare 2 forskellige felter, således at de indgår på lige fod med de andre kriterier i poraccess\' eksempel?

mht Sum, hvilket felt vil du summere på? Der gælder de samme regler for DSum.

/Thomas
10. oktober 2001 - 11:46 #5
Sorry ProAccess! Fik vist lige stavet dit navn forkert i farten ;o)
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:48 #6
Hej Thomas !
Nej der er tale om et felt der indeholder 1 dato ( registreringsdato ) !
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:51 #7
>Thomas: Det er da bare helt i orden... ;-)

>Nybegynderen: Du kan ikke længere \"bare\" bruge sum, når der kommer kriterier på, du skal derimod bruge DSum, som også medtager kriterier på samme måde som DCount

=DCount(\"*\";\"Tabelnavn\";\"[Min Dato] Between #01-01-01# And #31-03-01#\")
Giver dig antallet at poster med dato i 1. kvartal 2001...
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:52 #8
Iøvrigt er der en syntaksfejl i den nævnte DCount !, et eller andet der mangler !!
10. oktober 2001 - 11:55 #9
Mener du så at det er ENTEN den ene dato ELLER den anden?

I Så fald skal du bruge OR og så ser den ca. således ud:
=DCount(\"*\";\"Tabelnavn\";\"[Afkrydsningsfelt] = True AND (Registreringsdato = #1-1-2001# OR Registreringsdato = #1-2-2001#)\")

/Thomas
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:55 #10
OK, har fået DCount til at spille..., der var bare en syntaksfejl, som jeg har rettet. Vist bare en parantes der manglede..
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:35 #11
Eksemplet med between fra Pro virker OK, men hvad med de øvrige kriterier, hvor skal de stå henne ?
10. oktober 2001 - 12:40 #12
De skal bare stå adskilt med AND. Enten før eller efter Between-delen:

=DCount(\"*\";\"Tabelnavn\";\"[Afkrydsningsfelt] = True And [Min Dato] Between #01-01-01# And #31-03-01#\")
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:40 #13
Det kommer an på hvad det er for kriterier... Kan du ikke lave en liste over hvad det er for felter (type og navn) samt hvilke værdier disse skal testes op imod.