Avatar billede curtsen Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:01 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Zyxel prestige 100 router sammen med w2k laver numre..

1 stk server 2000 og 3 workstaions på net sammen med prestige 100
Den bliver ved med at ringe op til nettet
det foregår ca hver 2 minut og der bliver næsten ikke sendt eller modtaet noget...

Men det koster en del i telefonregning

Hvad kan det være..
Jeg har fjernet default gateway på serveren for at udelukke denne...
Avatar billede Techwork Praktikant
09. oktober 2001 - 16:19 #1
Der er faktisk mange små programmer, som kan finde på at \"gå på nettet\". (Norton antivirus, winamp mm.)

Du kan jo evt. prøve at installerer Zonealarm firewall, for at se hvilke programmer det er som får din router til at ringe op.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:35 #2
Du skal bruge prestige programmet og gå ind og se på telfonnumrene om de er sat til at svare eller er passive.
Jeg har selv haft en Prestige Router, men har desværre ikke lig manualen ved hånden.
Du kan også bruge Telnet til at komme ind i opsætningen.

En ting mere, ring den danske importør af Zyxel, de er hamrende flinke og du får garanteret en omgående og fin support.
Tlfnr. til dem har jeg ikke mere, men de bor i Søborg lige ved Gladsakse Møllevej!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:40 #3
Avatar billede eagle-online Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:01 #4
Kik på proberties for tcp/ip og under advanced, wins.
Her skal du sætte en prik i \"disable netbios over tcp/ip\"
Jeg tror det er den der driller, hvis du siger den ringer op så ofte...
Eagle
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 20:47 #5
Hvis du skal tjekke hvike programmer så benyt dig af tiny firewall, den er meget bedre en zoneAlarm og fortæller også hvilke programme der gerne vil på nettet. Disse for dog ikke lov før du har accepteret, så på den måde kan du holde dem væk fra internet indtil du er der.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:16 #6
Det giver probelmer med zonealarm..
det lukker også af for noget af trafikken til serveren...

Det ser dog ud til at den er nogen af w2k servieces der laver nogen kald til nettet
det drejer sig blandt andet om dns klient..

Ville de hjælpe at sætte den primære dns til at være den lokale server ???
pt står den til tdc\'s

hvis jeg disabler netbios over tcp/ip kan jeg ikke se serveren mere..

flere kontryktive forslag modtages gerne..

Curtsen
Avatar billede k_la Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:47 #7
Det er net broadcast kommandoer der åbner routeren - stop denne service på 98 PC\'erne og vær opmærksom på DNS setup.

ved at benytte en PC som \"gateway\" kan opkaldene reduceres til ca 1/3
Avatar billede eagle-online Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:03 #8
Har du sat alle dine klienter til at pege på din egen dns-server, og lavet en forwarder på din win2000 server til tdc ?
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:51 #9
tak for hjælpen...
så blev der ro..
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:25 #10
Og en mindre tlf.regning ;o)

Tak for points!

www.fotx.net/retaxes