Avatar billede sunedh Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:55 Der er 6 kommentarer

Afvikling af DTS pakker fra ASP

Hejsa,

Jeg har store problemer med at få afviklet nogle DTS pakker fra ASP. Jeg har to dedikerede maskiner - en med MS SQL Server 7.0 og en webserver med IIS5, hvor ASP\'en afvikles.

Jeg anvender følgende kode til at loade pakken i ASP:

Set objPackage= Server.CreateObject(\"DTS.Package\")
objPackage.LoadFromSQLServer \"servername\", \"userid\", \"pw\", , , , ,
\"myPackage\"

og LoadFromSQLServer-metoden fejler hver gang med følgende fejl:

\"Microsoft Data Transformation Services (DTS) Package error \'800403ed\'
No Steps have been defined for the transformation Package.\"

Jeg får denne fejl uanset hvilke parametre jeg anvender - har endda prøvet at skrive et servernavn, som ikke eksisterede, men fejlen er det samme.

Jeg har tidligere afviklet DTS pakker via ASP uden problemer. Mit eget bedste bud er, at det er nogle rettigheder, som ikke er sat rigtigt, men jeg kan ikke gennemskue hvor eller hvordan - har prøvet at anvende sa.

Er der nogen der har oplevet noget ligende og måske endda har en løsning eller forklaring??

mvh.
sunedh
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
09. oktober 2001 - 08:31 #1
Kan det ikke være fordi SQL serveren ligger på en anden maskine ??
Jeg kunne da godt forestille mig at der skal bruges noget fra SQL serveren for at afvikle DTS lokalt...
Avatar billede sunedh Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:09 #2
Helt rigtigt - der skal bruges noget fra SQL Serveren på web serveren. SQL Server Client Tools er installeret på webserveren, hvilket skulle være nok-

-sunedh
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:31 #3
Hmm....  og packagen virker på selve SQL serveren ??

Har du oprettet et alias i CLIENT NETWORK UTILITY (og er det installeret). Det giver tit problemer for mig når der ikke er alias.
Avatar billede sunedh Nybegynder
09. oktober 2001 - 11:03 #4
Tak for udemærkede forslag men.. :o(

Ja, den virker på selve SQL Serveren og jeg har oprettet et alias i Client Network Utility.

Jeg kan også afvikle afvikle pakke gennem Enterprise manager på webserveren bare ikke fra ASP.

-sunedh
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:18 #5
Tja, så har jeg ikke flere ideer....
Avatar billede meiner Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:16 #6
Et par idéer

- jeg har prøvet at afvikle dit script - uden at få fejl - til gengæld får jeg ikke noget resultat (forventede at få dat i en fil).

Måske kan det skyldes, at der er flere versioner af dtsscriptet, og den derfor forventer at få den unikke id (UID) på versionen - jeg kan ikke huske hvordan, man finder det, men jeg vil slå det op.

Som alternativ kan du overveje at gemme den som en dts fil og afvikle den med dtsrun, som kaldes fra asp siden.