Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Html - Valign?

Hej eksperter!

Jeg skal have en tabel til at sidde præcis på midten af skærmen jeg har nu lavet en tabel og sat den til align=\"center\" men hvor skal jeg skrive valign=\"middle\" ????????

-Jonas
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:35 #1
Jeg tror det er nemmere at putte tabellen i <center> tag.

<center>
<table>
<tr>
...
.
</tr>
</table>
</center>
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:37 #2
Min tabel ser sådan her ud:

<table bordercolor=\"#FFD35E\" width=\"550\" height=\"300\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" style=\"border-collapse:collapse\">
  <tr>
    <td valign=\"midle\"><object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\" width=\"550\" height=\"300\">
        <param name=movie value=\"index.swf\">
        <param name=quality value=high>
        <embed src=\"index.swf\" quality=high pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\" type=\"application/x-shockwave-flash\" width=\"550\" height=\"300\">
        </embed>
      </object></td>
  </tr>
</table>

Hvordan skal den være istedet?
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:40 #3
Jeg tror bare du skal stave middle rigtigt i din td. Med 2 d\'er.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:43 #4
eller du kan bruge <th istedet for <td så bliver alt indhold automatisk centrert på begge ledder.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:46 #5
Intet af det virker vil i ikke prøve at ændre min kode som den skal være?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:30 #6
Sådan her er din tabel 100% i midten af skærmen.

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<table width=\"400\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td>
      <table width=\"400\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\">
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
</body>
Avatar billede starbotz Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:24 #7
Har du prøvet at sætte din table ind i et div-tag, sådan her:

<div align=\"center\">
<table bordercolor=\"#FFD35E\" width=\"550\" height=\"300\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" style=\"border-collapse:collapse\">
  <tr>
    <td valign=\"midle\"><object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\" width=\"550\" height=\"300\">
        <param name=movie value=\"index.swf\">
        <param name=quality value=high>
        <embed src=\"index.swf\" quality=high pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\" type=\"application/x-shockwave-flash\" width=\"550\" height=\"300\">
        </embed>
      </object></td>
  </tr>
</table>
</div>

???

Jeg tror nemlig at det tag som bare hedder <center> er out-dated.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:27 #8
valign er altså vist nok noget med placeringen af fx tekst i forhold til et billede, så det er ikke sikkert at det er nødvendigt. Men ellers skal du bare putte den i <table>
Avatar billede starbotz Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:25 #9
Ved du hvad: glem du nu alt det om align osv. Som skovenborg siger, så er det noget med tekst alignment osv.

Tag du bare din table og put den ind imellem nogle div\'er, sådan her:

Har du prøvet at sætte din table ind i et div-tag, sådan her:

<div align=\"center\">
<table bordercolor=\"#FFD35E\" width=\"550\" height=\"300\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border-collapse:collapse\">
  <tr>
    <td valign=\"midle\"></td>
  </tr>
</table>
</div>

og så glem den dér align=center oppe i dit <table> tag. Det er ikke nødvendigt.

Denne konstruktion skulle centrere din tabel, som er 550 px bred og 300 høj.

Hey, forresten ... det slog mig lige om det, du spørger om, er hvordan man får fx den firkant som er 550 bred og 300 høj til at stå midt i skærmen med lige meget luft foroven/forneden og til højre/venstre?

Det kan du lave nemt med frames. Men er det det du vil vide
Avatar billede starbotz Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:31 #10
Hvis det er det med at selve tabellen skal være i midten af skærmen, altså som en firkant i midten af skærmen og ikke kun centreret, kan du lave det sådan her:

Dette er fx filen index.html:
=================================================
DENNE SIDE HEDDER FX INDEX.HTML:

<html>

<head>
    <title>Titlen på dit website</title>
    <META NAME=\"DESCRIPTION\" CONTENT=\"Synopsis af dit site\">
    <META NAME=\"KEYWORDS\" CONTENT=\"Nøgleord\">
</head>

<frameset rows=\"*,300,*\" border=\"0\" frameborder=\"0\" framespacing=\"0\">
<frame src=\"void.html\" scrolling=\"no\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\" noresize>
<frameset cols=\"*,550,*\">
  <frame src=\"void.html\" scrolling=\"no\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\" noresize>
  <frameset rows=\"*\">
  <frame src=\"main.html\" name=\"content\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\" noresize>
  </frameset>
  <frame src=\"void.html\" scrolling=\"no\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\" noresize>
</frameset>
<frame src=\"void.html\" scrolling=\"no\" marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\" noresize>
<noframes>
    <body>No frames? No website!</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
==================================================

hvor main.html er den side, som du arbejder i og void.html er en baggrundsfil, hvori du kan sætte baggrundsfarve osv.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:44 #11
Alt for besværligt jeg dropper det! Sorry : (

-Jonas