Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SaveToFile (part to)

Jeg skal save til en fil...
jeg har en string med f.eks. indeholdet \"BlaBlaNyt\" som sakl saves til ENDEN af filen... f.eks.

Mig
Dig
Os
Ham
Hende
BlaBlaNyt

Men nu vi er igang... kan man så også slette i filen..
f.eks. hvis jeg nu vil have slettet BLABLA igen senere, og den står inde midt i filen?
Avatar billede abpdk Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:00 #1
Hvis filen ikke er ret lang kan du vel bare læst den ind i hukommelsen og så skrive det hele ud med den nye linje sidst.
Avatar billede dkn Nybegynder
06. oktober 2001 - 13:27 #2
Hej, denne procedure kan delete en linie i en file:

procedure DeleteLineFromTextFile(FileName: String; LineNumber: Integer);
var
sl: TStringList;
begin
sl := TStringList.Create;
sl.LoadFromFile(FileName);
sl.Delete(LineNumber-1);
sl.SaveToFile(FileName);
sl.Free;
end;

Du kan jo bruge den hvis du ved hvadfor en line der skal væk.
Jeg vil lige se om jeg kan få tid til at lave en anden procedure der også kan finde textten for dig - hvis du vil have det?
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 08:10 #3
Takker :)