Avatar billede ninjadims Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:02 Der er 7 kommentarer

lyd i browseren

Hejsa jeg har lavet en applet (ikke en japplet) som afspiller en wav fil ved hjælp af getAudioclip. Det virker fint når jeg kører appletten i min appletviewer. Så afspiller den lyden som den skal. Men når jeg prøver at køre appletten i min browser (explorer 5.5 servicepack 1) virker appletten mht. at tegne fx. en oval eller linie, men den afspiller ikke lyden. Vi har prøvet at sætte browserindstillingerne på så lav sikkerhed som mulighed, så vi giver tilladelse til al java. Men det virker stadig ikke. Hvad er grunden til at vi ikke kan afspille lydfilen i browseren?
Avatar billede razmuzdk Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:18 #1
Jeg aner ikke en ski\' om Java, er lige begyndt at læse lidt tutorials nu her...

´Jeg faldt over denne:

http://www.webcafe.dk/java/artikler/104/ja104.php3

måske kan den hjælpe dig ... :)

\\\\ -> RAZ
Avatar billede ninjadims Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:41 #2
Der stod en del, men kun ting som jeg godt vidste i forvejen :) der stod ik noget om mit problem.
Avatar billede mel2000 Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:11 #3
Bruger du Applet eller JApplet? der er nemlig problemer med JApplet i browsere.

<mel2000>
Avatar billede mipe1 Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:43 #4
det kan ikke være fordi at den ikke kan finde lydfilen, når den er flyttet til serveren?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:49 #5
Jeg bruger bare almindelig applet, og jeg har ik flyttet den til nogen server. Den ligger bare lokalt på min egen maskine endda i samme mappe som de lydfiler den bruger.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:58 #6
bumle90 = ninjadims ?

Måske man kunne se kildekoden, eller hvis du ikke er interesseret i at fremvise den, så lav evt. en ny simpel applet som blot afspiller wav-filen, for enten virker den og så ved du måske hvad problemet er, eller også virker den heller ikke og så kan vi måske finde ud af om der er et problem i kildekoden.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
06. oktober 2001 - 12:43 #7
ja bumle90 er samme som ninjadims. Dette er mit rigtige navn...logger på fra egen comp nu :)
Jo selvfølgelig må du se koden. Det er bare en meget enkel kode for at prøve lyd i appletter.

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.util.Random;
import java.awt.event.*;

public class testen extends Applet implements ActionListener
{
private AudioClip lam_nar,navn;

private Random tal;

private int tallet;

private Button igen;

public void init()
{

igen=new Button(\"Hvem er en LAM nar?\");
igen.addActionListener(this);
add(igen);

}
public void paint(Graphics page)
{
tal = new Random();

tallet=find_tal();

lam_nar=getAudioClip(getCodeBase(),\"er_nar.wav\");
navn=getAudioClip(getCodeBase(),tallet+\".wav\");

page.drawString(\"\"+tallet,50,50);
navn.play();
for (int i=0;i<1500;i++ )
{
System.out.println(i);
}
lam_nar.play();

}
int find_tal()
{
int i=Math.abs(tal.nextInt())%4;
return(i);
}
public void actionPerformed(ActionEvent event)
{
repaint();
}