Avatar billede onkel-farmor Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan bruger jeg flash med html-vinduer??

sdder med en flash-film, som jeg meget gerne vil bruge i html-side men kan man åbne en ny side fra selve flash-filn???
Hvis jeg trykker i mit movieklip skal der åbne sig en ny vindue hvori en ny flash ligger.

Altså mit spørsmål er om jeg kan lave et link i selve flash-filen til en ny side.
mit andet spørgsmål er om hvordan man kan lægge en flash ind i html uden at få den hvide kant til venstre i billedet eller øverst?? altså så den dækker hele vinduet eller html-filen...

Håber det kan lade sig gøre.
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:23 #1
Her kan jeg vist være med...

1: Dit mc laver du om til en button. I denne button indsætter ddu dette script ->
on(press) {
    getURL(\"java script:launchwin(\'lyrics01_st.html\', \'newwindow\', \'height=650,width=310\')\");
}
Jeg mener dette er koden, er ikke helt sikker, men tjekker det lige...
I html-filen, hvor din .swf-fil (med ovenstående script) ligger, lægger du dette script:

<script style=javascript>

var newwin;

function launchwin(winurl,winname,winfeatures)
{
    //Dette aabner nyt vindue og fokuserer det hvis window.focus() understoettes
    newwin = window.open(winurl,winname,winfeatures);
    if(javascript_version > 1.0)
    {
        //Forsinker det en smule da IE4 laver problemer naar det fokuserer et nyligt aabnet vindue
        setTimeout(\'newwin.focus();\',250);
    }
</script>

2: Jeg tror du kan klare problemet således (i dine html-filer):

<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:23 #2
Ja, jeg sidder lige og arbejder med det..*he he*
Avatar billede onkel-farmor Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:25 #3
okay, rolig nu. det var hurtigt, men hvad er mc ? og hvor lægger jeg javascirptet??
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:29 #4
mc er movieclip -
Javascriptet sættes ind i <head> i dit html-dokument. (:
Avatar billede sukos Juniormester
04. oktober 2001 - 00:33 #5
MC == Movieclip (*.fla, *.swf)

For at lave hele din flashfilm til en knap, laver du et nyt layer som ligger over alle de andre, laver en rektangel ud over hele movien, gerne ud over kanterne!, marker det, trykker F8 og vælger button.
Højreklik på din nye knap (button) og vælg rediger.
Marker \"hit\"-framen og tryk F6.
Fjern alt indhold i de tre første frames, altså alle undtagen hit, marker din Hit-frame og mal med en \"usynlig\" farve.
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:44 #6
til sukos, det skal ikke være hele filmen men den lille klods med \"mine billeder\", ja den kender du jo ikke - ha, men det er bare en lille klods...
altså ligesom et alminelig link på en side næsten
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:46 #7
Jeg har hans fil her...
Avatar billede onkel-farmor Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:48 #8
>>> masken, nu ikke for hård ved drengen (((:

onkel-farmor, tror du ikke du kan præcisere problemet lidt..?
Avatar billede onkel-farmor Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:50 #9
-> sukos, nej ved ærlig talt ikke helt hvad han mener??
-> onkel-farmor - sorry, laver bare lidt sjov med dig...

(-:
Avatar billede masken Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:52 #10
Hvad sker der her??
Avatar billede onkel-farmor Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:52 #11
Jeg prøver det lige af...
Avatar billede zelox Nybegynder
04. oktober 2001 - 08:50 #12
Fatter jeg noget af det i snakker om? nej jeg sidder og øver mig på mine HTML koder.. lol
Ved i om der er nogle steder der køre kurser med Flash 5 ? kurser 4 begynder? og til Masken.. de syge script du laver.. er det det man kanlder java script og kan du linke mig til en dansk side hvor man kan læse og lære om dem?

MVH
Zelox......
Avatar billede paask Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:35 #13
Jeg tror onkel-farmor er schizofren ;0)