Avatar billede scandinav Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:24 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

popup del2

Skal lage noen popup vinduer i flash og
for nogle dager siden trodde jeg att problemet var löst.... men nei;(

Jeg fikk noen skript her opå eksperten og har nå prövd og sette det sammen

Dette script har jeg satt inn i head på det dokument som skal \"poppe opp\" :

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function popLoad() {

var bredde = screen.availWidth-8;
var hoejde = screen.availHeight-29;
window.open(\'frames.html\',\'index\',\"width=\"+bredde+\",height=\"+hoejde+\",left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=No,resizeable=No\");
}
//-->
</script>

Lingoman gav mig dette script som skulle settes på min \"button\" i flash.

on (release) {
  getURL(\"java script:popLoad()\");
}

Vell... jeg er ikke helt hjemme på script...

Filen som skal \"poppe opp\" heter kanne.htm og er en helt enkel html fil som inneholder en liten .swf fil

Points til den der kan hjelpe meg med dette...(detaljert;)

(også bonus til den den der kan fortelle meg hvordan jeg kan gjöre en knapp på denne.... der lukker vinduet;9

Jeg er gavmild med pointsene idag;

scandinav
Avatar billede scandinav Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:27 #1
popup vinduet skal väre 250x400px
Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2001 - 14:30 #2
function popLoad() {

window.open(\'kanne.htm\',\'index\',\"width=250,height=400,left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=No,resizeable=No\");
}
Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2001 - 14:32 #3
For at lukke vinduet:

action på knappen --> geturl --> java script:window.close();
Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2001 - 14:33 #4
Luk vinduet:

on (release) {
  getURL(\"java script:window.close(index)\");
}

Når du skriver \"index\" mellem () er det vinduet som blev kaldt \"index\" da det åbnede op, som bliver lukket.

du kan godt nøjes med at bruge () uden at definere navn.
Avatar billede soelle Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:55 #5
Det script du har sat ind skal du ikke indsætte i det vindue der popper op, men i toppen af den side hvor du har flash filen i.

Avatar billede sukos Juniormester
03. oktober 2001 - 16:19 #6
Ups, soelle, det er jo korrekt!
Avatar billede wilweb Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:52 #7
// Skal dette javascript placeres i Head på den htm sider der skal åbnes?
function popLoad() {
window.open(\'kanne.htm\',\'index\',\"width=250,height=400,left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=No,resizeable=No\");
}

// og skal dette så være placeret i Flash knappen?
on (release) {
  getURL(\"java script:popLoad()\");
}
Avatar billede mat Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:29 #8
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:48 #9
gizom  >Nej , javaScript funktionen skal indsættes i HTML filen hvor Flash filmen er.
mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. oktober 2001 - 18:56 #10
Avatar billede wilweb Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:36 #11
Tak, den fes vist ind nu!
Avatar billede lingoman Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:29 #12
scandinav, du skal være velkommen til at sende mig filerne hvis du ikke kan få det til at virke

min mail er geo@lingoman.dk
Avatar billede beatone Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:48 #13
Du kan også finde et eksempel her:

http://www.beatone.dk/laer.asp?problem=33&part=2
Avatar billede scandinav Nybegynder
05. oktober 2001 - 13:37 #14
Hei.
lingoman => Takker for att du er så hyggelig;) Men fikk det til og fungere selv...

Til alle => TAKK ;)