Avatar billede assamite Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:41 Der er 15 kommentarer

loginscript

På vores NT 4.0 Server har jeg oprettet brugere i \"user manager for domain\" (mener jeg den hedder) og sat en mappe under deres profile til //server/brugere/xx, til drev X:, det accepterer den og opretter en \"xx\" mappe det rigtige sted.

Og i loginscriptet skriver jeg så \"net use x: /home\"

Så burde X: drevet jo blive til roden af brugerens personlige mappe når de logger på, men det virker bare nada! Hvad er der galt?
Avatar billede hojben Novice
03. oktober 2001 - 12:50 #1
dine brugere skulle vel ikke være win95 eller 98?? /Home virker kun på Win nt WS...

Avatar billede schubert Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:03 #2
jeg tror jeg ville skrive -  net use x: \\\\servernavn\\%user%
Avatar billede schubert Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:04 #3
eller måske det er %username%, og så husk at det enkelte mapper skal være delt som deres eget share.
Avatar billede assamite Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:28 #4
Jo, brugerne bruger win9x ;(

med %user% så mener du at det er variablen for den bruger som prøver at logge på (eller %username%)?

Skal alle bruger mapperne deles enkeltvis? dvs. lave en share på hver \"xx\" mappe? er det ikke nok at den øvre mappe er delt. Men hvis man ikke kan komme uden om det -> er mappen så beskyttet fra andre brugere hvis man deler den (hver enkelt)?

/me

Avatar billede schubert Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:34 #5
Du skal dele alle brugernes mapper enkeltvis. Men du sætter rettigheder på dem så det kun er brugeren selv og admin der kan se den. Husk at brugeren skal have fuld kontrol.

Mapperne skal deles som brugernavn for at denne variable virker. f.eks.

Bruger Jan Hansen har brugernavn jha, så skal mappen deles med sharenavnet jha

Avatar billede assamite Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:02 #6
ok, jeg prøver det i morgen og vender tilbage :)
Avatar billede assamite Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:29 #7
Når jeg deler hver enkelt brugermappe (GYSE) kan jeg så dele dem med xx$ ? hvad betyder den \"$\"? Gør den at de er delt, men at man ikke kan se dem... Det bliver jo et værre rod med så mange delte mapper!

/me
Avatar billede assamite Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:39 #8
hmmm...

hvis jeg i user manager sætter home dir sådan:

connect X: to //server/hjem/%username%

Så laver den en mappe i \"hjem\" med brugerens navn. Så langt så godt.

Men hvis jeg skriver:

net use x: \\\\server\\hjem\\%username% /yes

så fatter den minus...

WTF er der galt?
Avatar billede schubert Nybegynder
04. oktober 2001 - 23:35 #9
det behøver du heller ikke hvis du sætter den sti ind i home dir, så gør den det automatisk.

Men hvad laver det /yes der ????

Den skal du kun bruge hvis det ser sådan her ud

echo Windows 95/98
net use E: \\\\columbus\\F
net use U: \\\\columbus\\%username%

goto exit

:nt
echo Windows NT
net use E: \\\\columbus\\F /persistent:no
net use U: \\\\columbus\\%username% /persistent:no
Avatar billede assamite Nybegynder
06. oktober 2001 - 12:35 #10
\"det behøver du heller ikke hvis du sætter den sti ind i home dir, så gør den det automatisk.\" --> nej den gør nemlig ikke - det fatter jeg simpelthen ikke??

/yes er der for at den ikke skal promte ang. connect. men den er vist overflødig :)

Det script du foreslår, hvordan virker det?
Avatar billede schubert Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:43 #11
her har du en kopi af en anden måde at køre loginscript på -  måske det er løsningen.

1:@echo off
set server=Cascade
set share1=antivirus
set share2=!install
set share3=data
set share4=ghost
set share5=c$
set share6=tapedrive
set share7=Diskmenu
set share8=MSI
set share9=database

IF Exist c:\\server.txt GOTO SERVER

IF \"%OS%\"==\"Windows_NT\" GOTO NT
:95
ECHO Windows 95/98
net use * \\\\%server%\\%share1%
net use * \\\\%server%\\%share2%
net use * \\\\%server%\\%share3%
net use * \\\\%server%\\%share4%
net use * \\\\%server%\\%share6%
net use * \\\\%server%\\%share7%
net use * \\\\%server%\\%share8%
net use * \\\\%server%\\%share9%
net use u: /home
GOTO EXIT

:NT
ECHO Windows NT
net use * \\\\%server%\\%share1% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share2% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share3% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share4% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share5% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share6% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share7% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share8% /persistent:no
net use * \\\\%server%\\%share9% /persistent:no
net use U: \\\\%server%\\%username% /persistent:no
GOTO EXIT

:SERVER
Echo This is a Server, No login Script !

:EXIT

2:

Avatar billede assamite Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:41 #12
hmm.... det virker som et godt script... det løser dog ikke selve problemet, men mange tak :)
Avatar billede cawes Nybegynder
17. oktober 2001 - 21:42 #13
JEg mener at have hørt, at %username% IKKE kan bruges på WIN98.

Er dét rigtigt, og kan det være der skoen trykker???
Avatar billede cawes Nybegynder
17. oktober 2001 - 21:48 #14
Vedr.: $:  $ er skjult share. Du kan fjerne den ved at oprette en ny share, der gerne hedder det samme, Herefter sletter du den skjulte share, og du har en synlig. MEN PAS PÅ. Det KAN medføre spionage, hvis ikke du har din SIKKERHED FW iorden!

Men husk: HVIS du mapper rod mappen, bliver alle under mapper jo også automatisk delt.
Avatar billede assamite Nybegynder
18. oktober 2001 - 06:42 #15
ja cawes, win98 fatter bare ikke %username% ;(