Avatar billede sark.dk Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access Database i PHP

Nogle der har nolge eksempler af kode der viser hvordan man laver en connection til en Access (.mdb) database.. og hvordan man laver quary\'s, bruger incert, delete og update
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:19 #1
Du bruger odbc_connect(), odbc_query() osv. nøjagtigt som med mysql - næste. Lige et øjeblik ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:20 #2
Men du skal sætte et ODBC link til din Access database op, før du kan bruge den.
Hvordan man gør - og om man kan på Linux aner jeg ikke, men i Windowse gøres det under Control Panel > 32-Bit ODBC Data Sources
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:25 #3
Nææ .. det er

odbc_connect(\"mindb\", \"brugernavn\", \"password\") or die(odbc_error());
$query = odbc_exec(\"SELECT * FROM table\") or die(odbc_error());

while (odbc_fetch_into($query,,$row)) {
    echo $row[\"myfield\"];
}

du må ikke hænge mig op på syntax/brugen af det, det er sårn lige lavet ud fra hovedet og lidt PHP manual...
Avatar billede sark.dk Nybegynder
03. oktober 2001 - 11:58 #4
Jeg gør følge nu.. der kommer ingen fejl, og der ´bliver udskrevet et \'1\' for hver linje i databasen.. altså hvis der er 5 linjer er der

Hvad er der galt ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 12:00 #5
Jeg har ingen erfaring med det selv, bruger kun mysql - så det kan je desværre ikke hjælpe med :(