Avatar billede pikekiller Nybegynder
03. oktober 2001 - 01:53 Der er 9 kommentarer

Change CPU ratio table ?`?

oki jeg har lige dl en ny bios opdate men nu vil min pc ik starte op. (epox: Ep-8kta+)
den opdate gør:
Change CPU ratio table.
Remove EPA Logo.
Add new item for adjusting SDRAM timing manually.
Add new item to tune up system performance.
Fixed compatibility with nVidia Geforce 2 MX AGP card causing system hangs while running 3DMark2001.
Changed method to show AMD K7 CPU FSB.
DRAM Bank-Interleave will be disabled if VCM SPD ROM is bad (or fails

hvad er Change CPU ratio table  og hvad kan være mit problem??
Avatar billede makse Nybegynder
03. oktober 2001 - 02:16 #1
Læs evt. http://www.eksperten.dk/spm/115184

CPU ratio table er de tilgængelige Multiplier indstillingerne.
Avatar billede pikekiller Nybegynder
03. oktober 2001 - 02:26 #2
ehm? det fik jeg ik noget udaf det jeg vil vide er hvordan ved jeg CPU ratio table  skal være for at køre ?
Avatar billede makse Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:12 #3
\"men nu vil min pc ik starte op\" Hvor langt kommer du?
Hvad CPU Ratio skal stå på, kommer jo an på din CPU.
Avatar billede pikekiller Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:52 #4
der kommer ik noget skærm billed men min hdd og cpu starter op
Avatar billede makse Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:05 #5
Har du prøvet at resette bios\'en. (Gøres med en jumper på bundkortet, eller ved at fjerne batteriet)

Det tyder på, at din bios opdatering har mislykkes. Og for at få liv i den igen, kan du prøve en af metoderne, som er beskrevet på www.eksperten.dk/spm/115184
Avatar billede pikekiller Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:22 #6
ja det ser sådan ud men jeg fatter ik at det føst kommer efter men skal reboot ?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:30 #7
Ja, lyder desværre lidt som en fejlslagen BIOS updatering !

Men ellers gælder for EPoX bundkort (og sikkert mange andre) at du ved at trykke \"insert\" under opstart vil starte op med standard BIOS indstillinger.
Avatar billede pikekiller Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:39 #8
det virker heller ik med \"insert under opstart\"
Avatar billede makse Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:59 #9
Det kommer først efter reboot, fordi det først er der, at den nye bios bliver brugt.

Læs evt. også http://www.eksperten.dk/spm/115518