Avatar billede dk183 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:27 Der er 13 kommentarer

OWA og rettigheder

Som sysadmin er jeg aldrig løbet ind i dette problem nogensinde.
Kører site på 2000 adv. srv. med exch srv 2000, active directory og hele møget, og har for nylig smidt en webmail op for vores direktør, men der er opstået et problem.

Det viser sig at kun domain medlemmer kan logge på, alle andre brugere får ikke hul igennem.

Enhver respons vil være værdsat.

Spørg endelig hvis i skal vide noget om opsætningen generelt, eller andet.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:30 #1
måske et skud i tågen, men kan det ikke skyldes at guest-accounten måske er disabled?
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:31 #2
give the users the right to log on locally!
Avatar billede dk183 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:43 #3
Prøvede at følge op via TS, men problemet lå ikke der, gæste kontoen er ikke slået fra, og brugerne har rettigheder til at logge på lokalt
Avatar billede dk183 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:46 #4
§til alle

jeg vil gå i seng, skal tidligt op og rode med servere :( , men kom endelig med bud og jeg vil følge på det imorgen formiddag.

Tak for de bud der har været indtil nu,

//Dk183
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:46 #5
står der noget brugbart i event-loggen?
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2001 - 06:57 #6
Er det ikke også kun meningen, at det er folk på jeres domæne, som skal have adgang til webmail?
Avatar billede svein Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:00 #7
Bare et skud:
Gå i IIS admin og højreklik på Exchange server sitet, tag Properties og Directory Security.
Klik på \"Enable anonymous access and edit the authentication methods\".

Avatar billede dr.m Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:24 #8
I don\'t quit understand the problem. Who else should have access then domain members?
Exchange server is depended on a domain model structure. If it\'s local users on the member server you are thinking about then forget it.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:38 #9
Lige min pointe Dr. M :)
Avatar billede dk183 Nybegynder
04. oktober 2001 - 23:58 #10
§All,

Sorry I just came back from Holland, DR.M. are u brittish?

Meningen med webaccess er jo at de oprettede brugere på domænet kan tjekke mails via web, ( ikke kun lokale brugere som så ), men ja jeg har undersøgt om anonymous access er delegated og problemet ligger desværre ikke der.

Er der nogen der ham mod på at overtage en session og kigge? TS required.
Avatar billede dk183 Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:02 #11
§ Kim

Der står desværre intet i loggen der indikerer at der er en service der fejler eller at der mangler adgang af en eller anden art. Ved oprettelse af bruger opretter den automatisk emnet for OWA, jeg tager mig så kærligt af de indstillinger der nu skal til, men alligevel virker det ikke m.m. den nye bruger får domain admin i sin profil.
Avatar billede dr.m Nybegynder
05. oktober 2001 - 01:02 #12
dk183 > we know what OWA is :-)
yet... try to describe better where the problem is. you made it sound like ONLY domain users can access it but that is not a problem, that is by design. Again, Exchange depends on a domain structure.
What users can NOT login? Local? from other domains?
there are many DO and DON\'T DO in OWA, I am sure you can get help here.

see a little bit on my site: http://www.mike-tech.com/article41.htm

Michael
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 22:05 #13
Prøv dette:

Default Web Site >Propperties >Directory Security >Anonymos access and authentication >Edit
Sæt et hak ved: Basic authentication (password is sent in clear text)

På grund af den dårlige sikkerhed med Basic authentication, bør du konfigurere SSL for det web-sted der kører OWA (Så brugernavn og password er krypterede).

Integrated Windows authentication, kræver at dine klienter bruger Internet Explorer 4.0 eller højere. Du kan heller ikke bruge en front-end and back-end server configuration. Der kan også være problemer med at komme igennem en evt. firewall.