Avatar billede snabela Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP variabel ind i Javascript...

Jeg har denne javascript kode i toppen af mit asp dokument :

<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
function opdater(site)
{
parent.frames[\'MAIL\'].location.href = \'mail.asp?SamletPris=<%= SamletPris %>\';
}
</script>

og senere i mit asp dokument kaldes denne kode :

  <script language=javascript>
  opdater()
  </script>

Midt imellem disse to stumper i et asp script der køres, er der en global variabel \"SamletPris = 3554\"
(tallet er kun et eksempel...)

Hvordan skriver jeg så i mit javascript for at få variablen med i hentningen af mail.asp?
Avatar billede jacobve Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:50 #1
den skal på en eller anden måde skrives ud i html dokumentet for at du kan få fat i den via javascript.

men skriver du den ikke ud øverst, eller er det mig der er ved at være træt...
Avatar billede jacobve Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:52 #2
prøv med noget ala.

parent.frames[\'MAIL\'].location.href = \'mail.asp?SamletPris=\'+dinVariabel;

og så skrive nederst på siden...efter du hat fundet værdien af SamletPris.

dinVariabel=<%=SamletPris%>

så kan du kalde din opdater()...
Avatar billede snabela Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:54 #3
i selve ASP koden bruges den blandandet her :

<%
Dim database, strSQL, SamletPris
SamletPris = 0

SamletPris = SamletPris + pris

og udskrives på siden med
response.write \"Beløb i alt : \" & SamletPris & \",-\"
Avatar billede jacobve Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:56 #4
der er umiddelbart også noget galt i måden du kalder opdater på.

du erklære den med

function opdater(site)...

men kalder den opdater()

hvad blev der af site? og hvad skal den bruges til... skal den ikke bare væk?
Avatar billede snabela Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:59 #5
Det sidste fandt jeg ud af... så TAK for hjælpen :-)
Avatar billede jacobve Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:03 #6
så lidt.. det er godt du fik det til at virke... var lidt i tvivl om jeg havde forstået spørgsmålet :-)