Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2000 - 11:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jmail til text/html

hvordan sætter jeg Jmail komponentet til at sende post som text/html
istedet for text/plain ?
Avatar billede pingo Nybegynder
15. februar 2000 - 11:32 #1
Det kan man ikke.

Du kan gøre det selv ved at bruge ASPSock og selv sende tingene.
Avatar billede ij Nybegynder
15. februar 2000 - 11:34 #2
Der er en masse komponenter der lover at de kan formatere mails som HTML. Glem det, man er alt for afhængig af den mailklient modtageren benytter.
Avatar billede pingo Nybegynder
15. februar 2000 - 11:35 #3
ij: man skal selvfølgedig sende sin meddelse som multipart der indeholder en ren tekst version for klienter der ikke kan html - og lave en html version for dem der gør!
Avatar billede ij Nybegynder
15. februar 2000 - 11:37 #4
Så går det smarte ligesom af!
Avatar billede pingo Nybegynder
15. februar 2000 - 11:42 #5
ij: hvorfor gør det det?
Avatar billede mhsdk Nybegynder
15. februar 2000 - 11:45 #6
joker det kan godt lade sige gøre, du kan gøre det på mange forskellige måder, den ene er som du selv skriver bodyformat text/html eller også kan du gøre det at hvis du via asp laver en html side kan du få Jmail til at vedhæfte et html dokument som den laver din body ud fra som følgende...

'JMail.Body
JMail.AppendBodyFromFile "TEST.htm"

Ellers hvis du ikke vil lave en html side først skriver du bare sådan her...

JMail.Bodyformat text/html
JMail.Body "<html><head><title>Dette er en lille test...</title></head><body><table><tr><td>Test</td></tr></table></body></html>"

/mhsdk
Avatar billede ij Nybegynder
15. februar 2000 - 11:46 #7
der er da ingen tvivl om at eksempelvis en ordrebekræfelse kan formatteres pænere i html, end med standardformattering i ren tekst. Ved tabulering, er man afhængig af font samt størrelse, og selve størrelsen på det enkelte bogstav, da indrykningen bliver beregnet herefter. That sucks!!!!
Avatar billede mhsdk Nybegynder
15. februar 2000 - 11:48 #8
Sorry den skal se sådan her ud !!!
Dette er hvis du vil vedhæfte en fil som body...
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = ""
JMail.Sender = ""
JMail.Subject = ""
'JMail.Body
JMail.AddRecipient ""
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Priority = 1
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.AppendBodyFromFile "TEST.htm"
JMail.Execute
%>
Avatar billede pingo Nybegynder
15. februar 2000 - 11:48 #9
ij: ja - men så kan folk der kan se det få et pæn mail - og de andre få noget læsbart - ligesom det man ellers ville sende ud til alle!
Avatar billede mhsdk Nybegynder
15. februar 2000 - 11:50 #10
Og det er det samme hvis du vil skrive din html selv i scriptet !
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Body ="<html>  o.s.v."
JMail.AddRecipient ""
'JMail.ContentType = "text/html"
%>
Avatar billede ij Nybegynder
15. februar 2000 - 11:50 #11
Det er selvfølgelig rigtig nok. Jeg plejer bare at smide en bekræftelse ud i browseren, samtidig med at jeg sender det pr. mail, så kan de printe den "pæne" version ud fra deres browser
Avatar billede mhsdk Nybegynder
15. februar 2000 - 11:52 #12
Eller kan du læse en hel del mere om JMail her

http://tech.dimac.net/
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2000 - 16:36 #13
tunsind tak mhsdk, det eneste jeg egentlig skulle bruge var
JMail.ContentType = "text/html"
men tak da.

Pingo - det er lidt lamt at skrive det ikke kan lade sig gøre bare fordi du ikke ved noget om det