Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 19:28 Der er 29 kommentarer

underkategori

jeg skal bruge det samme script som det jeg fik i
http://www.eksperten.dk/spm/114104
bare med underkategorier + tekst til hver fil :)
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 19:29 #1
Kommer om lidt :)
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 19:30 #2
:) den er OK
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 20:17 #3
jeg vil bare lige høre om det kommer iaften - ellers lukke jeg ned
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 20:19 #4
Min computer er noget ustabil, og crasher lidt for meget :)
Meen her er det ...
Test evt. på http://mora.adsl.dk/download.php

Database kilden...
<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"download\",\"download\") or die(\"<center><h2>Database down, sorry for the probs.<br></h2></center>\");
mysql_select_db(\"download\", $connection);

mysql_query(\"drop table kategorier\");
mysql_query(\"drop table underkategorier\");
mysql_query(\"drop table antaldownloads\");

mysql_query(\"create table kategorier(
id int not null auto_increment,
navn varchar(200),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"create table underkategorier(
id int not null auto_increment,
katid int,
navn varchar(200),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"create table antaldownloads(
id int not null auto_increment,
fil varchar(200),
antal int,
katid int,
descr varchar(255),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test1\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test2\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test3\')\");

mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under1\', 1)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under2\', 2)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under3\', 3)\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a.zip\', 0, 1, \'beskrivelse af a\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b.zip\', 0, 2, \'bbb\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c.zip\', 0, 3, \'beskrivelse af c\')\");
?>

Kilden...

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"download\",\"download\") or die(\"<center><h2>Database down, sorry for the probs.<br></h2></center>\");
mysql_select_db(\"download\", $connection);

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    //header(\"Location: $res2[fil]\");
}

$result=mysql_query(\"select * from antaldownloads order by antal desc limit 1\");
$row=mysql_fetch_array($result);
$fil2=split(\"\\.\",$row[fil]);
echo \"<b>$fil2[0] er hentet flest gange. ($row[antal])</b>\";

echo \"<br><br>\";

echo \"<br><br><hr><b>Top 10</b><br><br>\";
$result=mysql_query(\"select * from antaldownloads order by antal desc limit 10\");
while($row=mysql_fetch_array($result)){
  $fil2=split(\"\\.\",$row[fil]);
  echo \"$fil2[0] ($row[antal])<br>\";
}

if($kat!=\"\"){
    echo \"<a href=\\\"download.php\\\">Tilbage til oversigten</a><br><br>\";

    if($subkat!=\"\"){
        //sub kat valgt
        $r=mysql_query(\"select navn from kategorier where id=\'$kat\'\");
        $rr=mysql_fetch_array($r);

        $r2=mysql_query(\"select navn from underkategorier where id=\'$subkat\'\");
        $rr2=mysql_fetch_array($r2);
        echo \"<center><h1>$rr[navn] - $rr2[navn]</h1><br><br></center>\";

        $k=mysql_query(\"select id from antaldownloads where katid=\'$subkat\'\");

        if(mysql_num_rows($k)==0){
              echo \"Denne kategori er tom.\";
              exit;
        }

        echo \"<table border=1>\";
        $result=mysql_query(\"select * from antaldownloads where katid=\'$kat\' order by fil asc\");

        while($row=mysql_fetch_array($result)){
            $fil2=split(\"\\.\",$row[fil]);
            echo \"<tr><td><a href=\\\"download.php?download=$row[id]&kat=$kat&subkat=$subkat\\\">$fil2[0]</a></td><td>$row[antal]</td><td>$row[descr]</td></tr>\";
        }

        echo \"</table>\";

    }else{
        //vis subkats
        echo \"<br><br><br><center><b>Under-Kategorier</b><br>\";
        $result=mysql_query(\"select * from underkategorier where katid=\'$kat\' order by navn asc\");
        $num=mysql_num_rows($result);

        if($num>0){
            while($row=mysql_fetch_array($result)){
                      echo \"<a href=\\\"download.php?kat=$kat&subkat=$row[id]\\\">$row[navn]</a><br>\";
                }
            }else{
                echo \"Der er ikke oprettet nogle under-kategorier\";
          }

}else{
    //Ingen kategori er valgt.
    echo \"<br><br><br><center><b>Kategorier</b><br>\";
    $result=mysql_query(\"select * from kategorier order by navn asc\");
    $num=mysql_num_rows($result);

      if($num>0){
            while($row=mysql_fetch_array($result)){
                  echo \"<a href=\\\"download.php?kat=$row[id]\\\">$row[navn]</a><br>\";
            }
      }else{
            echo \"Der er ikke oprettet nogle kategorier\";
      }

?>
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 20:20 #5
Husk at fjerne min kommentar, inden du skal bruge det, ellers bliver folk ikke videre sendt til filen...

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    //header(\"Location: $res2[fil]\");
}

laves om til

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    header(\"Location: $res2[fil]\");
}
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 20:56 #6
der er noget galt med databasen - prøv at sætte flere filer ind deri - det går bare ikke - den smider rundt med filerne - lidt i den ene under kategori lidt i den anden
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 20:59 #7
Nå ?

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"download\",\"download\") or die(\"<center><h2>Database down, sorry for the probs.<br></h2></center>\");
mysql_select_db(\"download\", $connection);

mysql_query(\"drop table kategorier\");
mysql_query(\"drop table underkategorier\");
mysql_query(\"drop table antaldownloads\");

mysql_query(\"create table kategorier(
id int not null auto_increment,
navn varchar(200),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"create table underkategorier(
id int not null auto_increment,
katid int,
navn varchar(200),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"create table antaldownloads(
id int not null auto_increment,
fil varchar(200),
antal int,
katid int,
descr varchar(255),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test1\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test2\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test3\')\");

mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under1\', 1)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under2\', 2)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under3\', 3)\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a.zip\', 0, 1, \'beskrivelse af a\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b.zip\', 0, 1, \'bbb\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c.zip\', 0, 1, \'beskrivelse af c\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a.zip\', 0, 2, \'beskrivelse af a\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b.zip\', 0, 2, \'bbb\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c.zip\', 0, 2, \'beskrivelse af c\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a.zip\', 0, 3, \'beskrivelse af a\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b.zip\', 0, 3, \'bbb\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c.zip\', 0, 3, \'beskrivelse af c\')\");
?>

se evt. min site igen :)
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 20:59 #8
hvis man sætter flere filer ind under samme under kategori går det galt - jeg kan ikke engang sætte en fil ind i alle under kattegorier uden at den flytter rundt på dem ???
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 21:00 #9
dvs. at man ikke kan bruge phpmyadmin til at sætte dem ind - det er nemlig det jeg gør ??
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 21:01 #10
Jo, du kan da ?
katid i antaldownloads angiver hvilken underkategori den skal være i ...

Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 21:02 #11
jeg har lige været inde og se din site - og det er jo de samme filer der står under under1 + under2 + under3 ikke forskellige filer ??
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 21:05 #12
Ja, hvis du ser i min kilde lavede jeg bare copy paste ...

men det har jeg så lavet om nu ...

mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test1\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test2\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'test3\')\");

mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under1\', 1)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under2\', 2)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under3\', 3)\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a.zip\', 0, 1, \'beskrivelse af a\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b.zip\', 0, 1, \'bbb\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c.zip\', 0, 1, \'beskrivelse af c\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a1.zip\', 0, 2, \'beskrivelse af a1\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b1.zip\', 0, 2, \'bbb1\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c1.zip\', 0, 2, \'beskrivelse af c1\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a2.zip\', 0, 3, \'beskrivelse af a2\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b2.zip\', 0, 3, \'bbb2\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'c2.zip\', 0, 3, \'beskrivelse af c2\')\");
?>
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 21:09 #13
jamen - hvis jeg sletter din \"test 3\" mappe - og laver under 2 mappen om til en under mappe til test1 så kommer der til at stå de samme filer deri som der gør i under1 - selvom de andre filer er lagt til under2 mappen
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 21:12 #14
hvis du prøver at lave 2 hoved menuer - med hver 3 under menuer - med hver 2 eller flere filer i
det kan jeg nemlig ikke uden det hele kører i lort
Avatar billede mora Nybegynder
29. september 2001 - 21:26 #15
fandt en enkelt fejl, sorry...

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"download\",\"download\") or die(\"<center><h2>Database down, sorry for the probs.<br></h2></center>\");
mysql_select_db(\"download\", $connection);

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    //header(\"Location: $res2[fil]\");
}

$result=mysql_query(\"select * from antaldownloads order by antal desc limit 1\");
$row=mysql_fetch_array($result);
$fil2=split(\"\\.\",$row[fil]);
echo \"<b>$fil2[0] er hentet flest gange. ($row[antal])</b>\";

echo \"<br><br>\";

echo \"<br><br><hr><b>Top 10</b><br><br>\";
$result=mysql_query(\"select * from antaldownloads order by antal desc limit 10\");
while($row=mysql_fetch_array($result)){
  $fil2=split(\"\\.\",$row[fil]);
  echo \"$fil2[0] ($row[antal])<br>\";
}

if($kat!=\"\"){
    echo \"<a href=\\\"download.php\\\">Tilbage til oversigten</a><br><br>\";

    if($subkat!=\"\"){
        //sub kat valgt
        $r=mysql_query(\"select navn from kategorier where id=\'$kat\'\");
        $rr=mysql_fetch_array($r);

        $r2=mysql_query(\"select navn from underkategorier where id=\'$subkat\'\");
        $rr2=mysql_fetch_array($r2);
        echo \"<center><h1>$rr[navn] - $rr2[navn]</h1><br><br></center>\";

        $k=mysql_query(\"select id from antaldownloads where katid=\'$subkat\'\");

        if(mysql_num_rows($k)==0){
              echo \"Denne kategori er tom.\";
              exit;
        }

        echo \"<table border=1>\";
        $result=mysql_query(\"select * from antaldownloads where katid=\'$subkat\' order by fil asc\");

        while($row=mysql_fetch_array($result)){
            $fil2=split(\"\\.\",$row[fil]);
            echo \"<tr><td><a href=\\\"download.php?download=$row[id]&kat=$kat&subkat=$subkat\\\">$fil2[0]</a></td><td>$row[antal]</td><td>$row[descr]</td></tr>\";
        }

        echo \"</table>\";

    }else{
        //vis subkats
        echo \"<br><br><br><center><b>Under-Kategorier</b><br>\";
        $result=mysql_query(\"select * from underkategorier where katid=\'$kat\' order by navn asc\");
        $num=mysql_num_rows($result);

        if($num>0){
            while($row=mysql_fetch_array($result)){
                      echo \"<a href=\\\"download.php?kat=$kat&subkat=$row[id]\\\">$row[navn]</a><br>\";
                }
            }else{
                echo \"Der er ikke oprettet nogle under-kategorier\";
          }

}else{
    //Ingen kategori er valgt.
    echo \"<br><br><br><center><b>Kategorier</b><br>\";
    $result=mysql_query(\"select * from kategorier order by navn asc\");
    $num=mysql_num_rows($result);

      if($num>0){
            while($row=mysql_fetch_array($result)){
                  echo \"<a href=\\\"download.php?kat=$row[id]\\\">$row[navn]</a><br>\";
            }
      }else{
            echo \"Der er ikke oprettet nogle kategorier\";
      }

?>

og mysql til det du skriver.

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"download\",\"download\") or die(\"<center><h2>Database down, sorry for the probs.<br></h2></center>\");
mysql_select_db(\"download\", $connection);

mysql_query(\"drop table kategorier\");
mysql_query(\"drop table underkategorier\");
mysql_query(\"drop table antaldownloads\");

mysql_query(\"create table kategorier(
id int not null auto_increment,
navn varchar(200),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"create table underkategorier(
id int not null auto_increment,
katid int,
navn varchar(200),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"create table antaldownloads(
id int not null auto_increment,
fil varchar(200),
antal int,
katid int,
descr varchar(255),
primary key(id))\") or die(mysql_error());

mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'NUMMER 1\')\");
mysql_query(\"insert into kategorier (navn) values (\'NUMMER 2\')\");

mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under1\', 1)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under2\', 1)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under3\', 1)\");

mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under1b\', 2)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under2b\', 2)\");
mysql_query(\"insert into underkategorier (navn, katid) values (\'under3b\', 2)\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a1.zip\', 0, 1, \'beskrivelse af a1\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b1.zip\', 0, 1, \'bbb1\')\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a2.zip\', 0, 2, \'beskrivelse af a2\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b2.zip\', 0, 2, \'bbb2\')\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a3.zip\', 0, 3, \'beskrivelse af a3\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b3.zip\', 0, 3, \'bbb3\')\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a4.zip\', 0, 4, \'beskrivelse af a4\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b4.zip\', 0, 4, \'bbb4\')\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a5.zip\', 0, 5, \'beskrivelse af a5\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b5.zip\', 0, 5, \'bbb5\')\");

mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'a6.zip\', 0, 6, \'beskrivelse af a6\')\");
mysql_query(\"insert into antaldownloads (fil, antal, katid, descr) values (\'b6.zip\', 0, 6, \'bbb6\')\");
?>
Avatar billede msieker Nybegynder
29. september 2001 - 23:12 #16
jo det virker bedre \"indtil\" nu i hvert tilfælde - men når jeg trykker på et link kan jeg ikke downloade ??
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 00:48 #17
Det virker nu - bortset fra at jeg ikke downloader - når jeg trykker på linket ???
:)
Avatar billede mora Nybegynder
30. september 2001 - 00:50 #18
Kommentar fra mora

Husk at fjerne min kommentar, inden du skal bruge det, ellers bliver folk ikke videre sendt til filen...

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    //header(\"Location: $res2[fil]\");
}

laves om til

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    header(\"Location: $res2[fil]\");
}
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:01 #19
har gjort så komme den med denne fejlmedl.
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at

Avatar billede mora Nybegynder
30. september 2001 - 01:03 #20
Ikke hvis du kun bruger mit script, så har du noget output af dit eget højere oppe
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:07 #21
man kan ikke have 2 eller hvad ???
Avatar billede mora Nybegynder
30. september 2001 - 01:10 #22
Du må ikke sende tekst til browseren, før en header ...
placer derfor derre så højt som muligt, dog under mysql connection.

if($download){
    $res=mysql_query(\"select * from antaldownloads where id=\'$download\'\");
    $res2=mysql_fetch_array($res);
    $nyantal=$res2[antal]+1;
    mysql_query(\"update antaldownloads set antal=\'$nyantal\' where id=\'$download\'\");
    header(\"Location: $res2[fil]\");
}
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:11 #23
det er den - den står lige under `??
Avatar billede mora Nybegynder
30. september 2001 - 01:15 #24
men der er tekst højere oppe på siden ???
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:18 #25
ja masser
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:19 #26
man kan så ikke kalde den andet end header ???
Avatar billede mora Nybegynder
30. september 2001 - 01:23 #27
Nej, men du kan jo placere den hvor som helst ?
det er bare en lille funktion, den skal stå over alt tekst
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:26 #28
selvom jeg smider den helt op under <title> så kommer den stadig og siger det samme ??
Avatar billede msieker Nybegynder
30. september 2001 - 01:29 #29
Nu virker det - jeg takker igen - det er en fornølese - det kan være at jeg kommer på et par flere spørgsmål når jeg har leget lidt med koden - men du får dine point nu :)