Avatar billede mik789 Nybegynder
28. september 2001 - 10:49 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

A:hover og tekstombrydning

er der en måde hvor man kan styre tekstombrydningen når man vælger A:hover { font-weight:bold }

hvis f.eks. ens link står som det sidste ord i en linje der slutter ved højre cellekant vil der ske det uheldige at linket forsvinder under musen på en, fordi det smides ned på næste linje ved tekstombrydningen.
Avatar billede altinet Nybegynder
28. september 2001 - 10:53 #1
Du kan sætte attributten \"nowrap\" på tabelcellen. Det forhindrer teksten i cellen i at \"ombryde\", men det forhindrer desværre ikke at cellen udvider sig i bredden hvis det er nødvendigt for at vise hele teksten.

:-) Lars
Avatar billede spang Nybegynder
28. september 2001 - 10:53 #2
Interessant!

Prøv at sætte et $shy; ind hvor ordet kan deles. Så skulle browseren gerne selv gennemskue, om det er nødvendigt.

\\spang
Avatar billede steen_e Nybegynder
28. september 2001 - 10:55 #3
- du mener ­ -
Avatar billede spang Nybegynder
28. september 2001 - 10:58 #4
steen >> Det gør jeg i hvert fald :) Tak.

Skal lige vågne, ik\'.

\\spang
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. september 2001 - 11:07 #5
det smarteste ville være hvis der var en kode for at knibe den omgivne tekst sammen, så der ikke skal ombrydes noget.
Avatar billede spang Nybegynder
28. september 2001 - 11:10 #6
Det bliver nok lidt svært.
Men er du overhovedet sikker på, at du vil ændre i den omkringliggende tekst, bare fordi der skal være :hover-effekt på et link?
bold er IMO en meget dårligt - og misbrugt - :hover-effekt i fritekst, da den forstyrrer skriftstørrelsen.

Men hvis det er bold, du vil have, skal du naturligvis have lov til at bruge den ;-)

Prøvede du med ­ (se steen - er jeg ikke dygtig)? Jeg er bare nysgerrig.

\\spang
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. september 2001 - 11:16 #7
spang> hmmn, du har egentlig ret. det er nok bedst at nøjes med at bruge :hover bold i enkeltstående links - det er også det du mener, ikke?

skal nok prøve ­ I får besked.

[hva\' betyder IMO??? er det frækt?]
Avatar billede spang Nybegynder
28. september 2001 - 11:20 #8
mik789 >> Jo, det er det, jeg prøver at mene.

IMO: In My Opinion (http://www.tasgreetings.com/chat.htm)
Hvis du kan få noget frækt ud af det så værsgo ;-)

\\spang
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2001 - 12:18 #9
<ole>
Du kan også tillade et liniebrud med <wbr>  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. september 2001 - 13:33 #10
altinet, spang, olebole> det endte med at jeg skippede bold og nøjedes med farveændring på linkene. spang får 1 point mere end altinet, fordi jeg lærte noget, jeg ikke vidste (det gjorde jeg også af ole), men det dur ikke at dele ord eller linjer i det hele taget, fordi det i alle fald vil flytte et link i enden af en linje. så det skal helst blive stående der hvor vinduet nu engang tillader at det står mens man arbejder på siden.
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. september 2001 - 13:40 #11
- \"fordi jeg lærte noget, jeg ikke vidste\" - som flere af jer vil have mærket, er jeg ret nem at score point fra for tiden! ;-)