Avatar billede superhp Nybegynder
28. september 2001 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Databasekald

Denne kode er i orden den første gang jeg eksekverer \"Search\", men anden gang kommer der fejl. Jeg andvender PWS som testsystem, kan det have noget med det at gøre? Er der eventuelt noget der er bedre at installere som fiktiv server?

Her er koden for søgning:
[code]
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
    <TITLE>Søger</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
<script>

</script>
</HEAD>
<BODY>
<form name = navform action = \"nyside.asp\" target = \"bund\" method = \"get\">
<H3>Please choose search criteria(s) for Logstor products</H3>
<TABLE BORDER=\"0\" width = 60%>
<TR>
    <TD><input type = checkbox name = Market1>Market segment </TD></TD>
    <TD><select name = \"market\">
            <option value = \"All\" SELECTED >All
            <option value = \"District heating - District heating\" >District heating - District heating
            <option value = \"District heating - District cooling\" >District heating - District cooling
            <option value = \"District heating - Central cooling\" >District heating - Central cooling
            <option value = \"District heating - Sanitary\" >District heating - Sanitary
            <option value = \"Industrial plants - Pharmaceutical\" >Industrial plants - Pharmaceutical
            <option value = \"Industrial plants - Meat & Poultry\" >Industrial plants - Meat & Poultry
            <option value = \"Industrial plants - Breweries\" >Industrial plants - Breweries
            <option value = \"Industrial plants - Dairies\" >Industrial plants - Dairies
            <option value = \"Marine - Newbuilding\" >Marine - Newbuilding
            <option value = \"Marine - Retrofitting\" >Marine - Retrofitting
            <option value = \"Oil & Gas - Tie back\" >Oil & Gas - Tie back
            <option value = \"Oil & Gas - Platforms\" >Oil & Gas - Platforms
            <option value = \"Oil & Gas - Refineries\" >Oil & Gas - Refineries
            <option value = \"Oil & Gas - Transmission pipelines\" >Oil & Gas - Transmission pipelines
    </TD>
</TR>
<TR>
    <TD><input type = checkbox name = Name1>System name </TD>
    <TD><select name = \"name\">
            <option value = \"All\" SELECTED >All
            <option value = \"District heating\" >District heating
            <option value = \"District cooling\" >District cooling
            <option value = \"Portable water\" >Portable water
            <option value = \"HT1\" >HT1
            <option value = \"HT2\" >HT2
            <option value = \"HT3\" >HT3
            <option value = \"Process Industries\" >Process Industries
            <option value = \"Offshore Oil applications\" >Offshore Oil applications
            <option value = \"Onshore Oil applications\" >Onshore Oil applications
            <option value = \"Marine applications\" >Marine applications
            <option value = \"Special applications\" >Special applications
            <option value = \"Low\" >Low
            </select></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><input type = checkbox name = Type1>System type </TD>
    <TD><select name = \"type\">
            <option value = \"All\" SELECTED >All
            <option value = \"Buried system\" >Buried system
            <option value = \"Free system\" >Free system
            </select></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><input type = checkbox name = Mat1>Pipe material </TD></TD>
    <TD><select name = \"mat\">
            <option value = \"All\" SELECTED >All
            <option value = \"St. 37.0 BW\" >St. 37.0 BW
            <option value = \"St. 35.8 I\" >St. 35.8 I
            <option value = \"Galvanized St. 37.0 BW\" >Galvanized St. 37.0 BW
            <option value = \"Galvanized St. 35.8 I\" >Galvanized St. 35.8 I
            <option value = \"PEX\" >PEX
            <option value = \"Cupper R22\" >Cupper R22
            <option value = \"AISI 304/316\" >AISI 304/316
            </select></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><input type = checkbox name = Temp1>Flow temperature </TD>
    <TD><input type = text name = \"temp\" size = 3 maxlength = 3 value = \"90\"</TD>
</TR>
</TABLE><br>
<input type = submit value = \"Search\">
</form>
</body>
</html>
[/code]

Og her er resultatsiden:

[code]
<% language = javascript %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
    <TITLE>nyside</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
</HEAD>
<BODY>
<H3>This is the results of the search.</H3>
<%
if request.querystring(\"Name1\") = \"on\" then
set myconn = server.createobject(\"adodb.connection\")
myconn.open \"Driver={microsoft access Driver (*.mdb)};dbq=\"&server.mappath(\"market-products.mdb\")
sql = \"SELECT * FROM markets WHERE name=\'\" + request.querystring(\"name\")+ \"\'\"
set rs = myconn.execute(sql)

if not (rs.bof or rs.eof) then
do while not rs.eof

var = var & \"<TR valign=top><td><font size = 2>\" &_
rs(\"name\")&\"</font></td><td><font size = 2>\" &_
rs(\"type\")&\"</font></td><td><font size = 2>\" &_
rs(\"carrier_material\")&\"</font></td>\"

rs.movenext
loop
end if
rs.close
myconn.close
set myconn = nothing

Response.Write \"<table border = 1 cellspacing=2><caption>Table 1</caption>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<th bgcolor =#c0c0c0 bordercolor =#000000><font size = 2>System name</font></th>\"
response.write \"<th bgcolor =#c0c0c0 bordercolor =#000000><font size = 2>Type</font></th>\"
response.write \"<th bgcolor =#c0c0c0 bordercolor =#000000><font size = 2>Material</font></th>\"
response.write \"</tr>\"

end if

%>
<%=var %>

</table>
</BODY>
</HTML>
[/code]
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 09:47 #1
- kan du ikke komme med fejlbeskeden?
Avatar billede gnu Nybegynder
28. september 2001 - 09:48 #2
Hvorfor har du i grunden <% language = javascript %> på starten af resultatsiden?!?

Avatar billede superhp Nybegynder
28. september 2001 - 10:53 #3
Her er fejlen:
Den opstår i linien med
myconn.open \"Driver={microsoft access Driver (*.mdb)};dbq=\"&server.mappath(\"market-products.mdb\")

Hvad kan der være galt?

Siden kan ikke vises
Der er opstået et problem med den side, du forsøger at se, og siden kan ikke vises.
Prøv følgende:·    Klik på knappen Opdater, eller forsøg igen senere.·    Åbn lrudlaan03 hjemmesiden, og søg derefter efter hyperlinks til de ønskede oplysninger. HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -Internet Information Services Tekniske oplysninger (for supportteknikere)·    Fejltype:Provider (0x80004005)Unspecified error/Project1_Local/nyside.asp, line 13
Avatar billede medions Nybegynder
28. september 2001 - 11:04 #4
findes databasen?

hvad står der i din ADODB.Connection?
Avatar billede superhp Nybegynder
28. september 2001 - 11:09 #5
Ja, databasen ligger i samme bibliotek. Jeg har dette i ADODB:
Skal der ellers stå noget?

set myconn = server.createobject(\"adodb.connection\")