Avatar billede tast Nybegynder
27. september 2001 - 22:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Opstilling af C++ Compiler

Jeg har hentet Borland C++ Compiler 5.5 ned og har instaleret den,- men i en vedlagt fil beskrives det hvordan man instalerer fuldt ud.....Mit problem er at jeg ikke fatter en fregne!!!! Jeg forstår ganske vist engelsk, men jeg aner ikke lige præsis hva´ de mener.

Det ville være rart hvis der var en som kunne skære følgende ud i pap:

1. Run freecommandlinetools.exe; choose the
  drive and folder into which you want to
  install the free C++Builder 5 command line
  tool development system.

2. From the bin directory of your installation:
  a. Add \"c:\\Borland\\Bcc55\"
      to the existing path
  b. Create a bcc32.cfg file which will set
      the compiler options for the Include
      and Lib paths (-I and -L switches to
      compiler) by adding these lines:
      -I\"c:\\Borland\\Bcc55\\include\"
      -L\"c:\\Borland\\Bcc55\\lib\"
  c. Create an ilink32.cfg file which will set
      the linker option for the Lib path by
      adding this line:
      -L\"c:\\Borland\\Bcc55\\lib\"

Del 1 har jeg instaleret, det er mere punkt 2 jeg river mig skallet på:-)

Avatar billede fri-hash Nybegynder
27. september 2001 - 22:58 #1
jeg er godt nok ikke den store haj, men jeg har ikke udført nogen af de ting beskrevet og min virker fint .... prøv evt at lav et par små programmer og se om den kan finde de almindeligste includefiler (iostream osv)
Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. september 2001 - 08:11 #2
Det der er så godt ved borlands produkter er at man ikke skal gøre en s... man kan begynde kodningen med det samme.
men her er en lille vejledning.

1. opret et new project.
2. giv filen et navn, filen(projektet) bliver som regl gemt et standard sted i en af borlands mapper, det kan dog ændres.
3. når det er gjort kan du begynde kodningen.

din del to er kun hvis du vil kompile i dos, med commando linien
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
28. september 2001 - 10:35 #3
Punkt 2 fortæller dig at du skal lave en fil i dit ...\\Borland\\BC55 direktorie der hedder bcc32.cfg. Lav den med notepad og gem filen som \"bcc32.cfg\" (inklusive anførelsestegn - så hedder filen ikke txt til sidst). I denne fil skal der stå:
-I\"c:\\Borland\\Bcc55\\include\"
-L\"c:\\Borland\\Bcc55\\lib\"

Dernæst skal der laves en fil i samme direktorie der hedder ilink32.cfg med indholdet:
-L\"c:\\Borland\\Bcc55\\lib\"

Sådan virker min

Filerne fortæller compileren hvor den skal hente header filer og libraries fra samt hvordan den skal linke filen under compilering

Thomas Sørensen