Avatar billede madsp Nybegynder
26. september 2001 - 17:45 Der er 8 kommentarer

Hent brugernavn!

Hej

Jeg har et brugersystem som kører med MySQL. Nu vil jeg så gerne have at der står (et eller andet sted) på siden \"Du er logget ind som navn\". Den skal altså gå ind og hente hvem der er logget ind. Hvordan gør man det??

Det kører med cookies!
Avatar billede milo Nybegynder
26. september 2001 - 17:47 #1
Du er logget ind som $navn

$navn er navnet på det felt hvor de skriver deres loginnavn.
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 17:49 #2
milo >> Nej forkert :o)

print (\"Du er logget ind som\" . $navn);

Hvor navn ændres til det som cookien heder...

Din virker kun på den første side.....
Avatar billede milo Nybegynder
26. september 2001 - 17:50 #3
ja ok, det er en selvfølge det skal printes jo, derfor jeg ik skrev
Avatar billede milo Nybegynder
26. september 2001 - 17:50 #4
print (\"Du er logget ind som $navn.\");

Er det da desuden?
Avatar billede rzj Nybegynder
26. september 2001 - 17:51 #5
gem login navnet i en cookie (den er nemlig global med det samme) - kan tilgåes på alle sider.

setcookie(\"logged_in\", $login_name, time()+3600);

ja og herefter er det bare om at henvise:

Logget ind: $logged_in
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 17:56 #6
Halooo.....

rzj >> Læs lige hele hans spørgsmål... Det kører med cookies

milo >> Hvis han bruger navnet på hans login felt vil det kun virke på hans første side... Det er derfor jeg skriver han skal bruge navnet på hans cookie...
Avatar billede milo Nybegynder
26. september 2001 - 18:02 #7
så kan han bare lave et hidden form felt med navnet i ... :)
Avatar billede rzj Nybegynder
26. september 2001 - 18:02 #8
ok så ;-o Jeg vil nok mene at man ikke skal gemme brugernavne i cookies, men lave en funktion der varetager disse ting. Man kunne forestille sig at lave et slags Private/Public Key system, selvfølgeligt afhængigt af hvor stærkt beskyttede data man ønsker.....

Hvis man gemmer login info i cookies så HUSK at slette dem - ALLESAMMEN ;-)