Avatar billede jaboo Nybegynder
26. september 2001 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opret en bruger med bestemte rettigheder

Hvordan opretter jeg en bruger ved navn \"jaboo\" som kun må connecte fra \"123.123.123.123\" og som kun har adgang til databasen \"jaboo\" ?
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 17:08 #1
<?php
//mysql root bruger oplysninger
$host =  \"localhost\";
$user =  \"root\";
$pass =  \"\";

//opret bruger med navn og pass
$newuser = \"jaboo\";
$newpass = \"ditpass\";
$adgangfra = \"123.123.123.123\";

if ($newuser && $newpass){
$mysql = mysql_connect($host,$user,$pass) or die(mysql_error());
mysql_create_db( \"$newuser\", $mysql ) or die(mysql_error());
mysql_query( \"GRANT USAGE ON $newuser.* TO $newuser@\'%\' IDENTIFIED BY \'$newpass\'\") or die(mysql_error());
mysql_query( \"GRANT SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE, CREATE, ALTER, DROP ON $newuser.* TO $newuser@\'%\'\") or die(mysql_error());
mysql_query( \"UPDATE mysql.user SET Host = $adgangfra WHERE User = \'$newuser\'\") or die(mysql_error());
mysql_query( \"FLUSH PRIVILEGES\") or die(mysql_error());
mysql_close($mysql);
echo( \"<h1>DONE!</h1>\");
exit;
}
?>
Avatar billede blood Nybegynder
26. september 2001 - 17:09 #2
Hverken brugeren eller databasen må findes når du kører dette...
Avatar billede jaboo Nybegynder
26. september 2001 - 20:22 #3
ser godt ud ! kan du ikke lave et script som virker på en eksisterende bruger og db ?
Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 08:22 #4
blood:

Hvorfor bruge php til det ?

Connect directe til databasen som root, og gør det der.