Avatar billede allau Nybegynder
26. september 2001 - 14:33 Der er 5 kommentarer

Websphere Application Server EJB client deployment

Jeg har en EJB client, som skal kontakte EJB containeren i WAS fra en anden JVM end den som WAS kører i. Til dette formål skal jeg bruge InitialContext, som oprettes med følgende Properties:

Properties env = new Properties();
env.put(Context.PROVIDER_URL, \"iiop://130.227.180.83\");
env.put(Context.INITIAL_CONTEXT_FACTORY,
\"com.ibm.ejs.ns.jndi.CNInitialContextFactory\");

Som man kan se er INITIAL_CONTEXT_FACTORY sat til com.ibm.ejs.ns.jndi.CNInitialContextFactory. Spørgsmålet er nu, hvor mange IBM-klasser, der skal deployes med ud til den anden JVM. Jeg har brugt Visual Age for Java til at udvikle klienten, og jeg har eksporteret med samtlige refererede klasser. Men jeg får stadig følgende fejl:

Exception: java.lang.NullPointerException
java.lang.NullPointerException
        at com.sun.naming.internal.ResourceManager.getInitialEnvironment(ResourceManager.java:139)
        at javax.naming.InitialContext.init(InitialContext.java:214)
        at javax.naming.InitialContext.<init>(InitialContext.java:194)
        at dk.proactive.jndi.util.ServiceLocator.getHome(ServiceLocator.java:46)
        at TestEJBContainer.main(TestEJBContainer.java:27)

Håber I kan svare!

MVH
Allan Lauridsen
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 14:34 #1
Ja hvorfor du får en exception er svært at sige, bortset fra den opstår enten i eller lige før:
ServiceLocator.java linie 46
Avatar billede allau Nybegynder
26. september 2001 - 14:36 #2
Der findes ikke en eneste side på nettet, der foræller noget om: java.lang.NullPointerException
        at com.sun.naming.internal.ResourceManager.getInitialEnvironment(ResourceManager.java:139)

Mærkeligt!
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 14:37 #3
det er heller ikke der din fejl stammer fra.

Ups minor detail, fejlen kommer fra TestEJBContainer.java:27
Avatar billede logical Nybegynder
26. september 2001 - 21:09 #4
Brug WebLogic ContextStub for at loade, således:

env.put(Context.INITIAL_CONTEXT_FACTORY,\"weblogic.jndi.WLInitialContextFactory\");
env.put(Context.PROVIDER_URL, \"t3://localhost:7001\");

Det burde gøre det.
Avatar billede allau Nybegynder
26. november 2001 - 19:51 #5
Det var en helt anden fejl, der gjorde sig gældende. Nr 1. Man SKAL benytte sig af IBM\'s implementation jdk!!! Mærkelig nok... men så\'n er IBM nok bare. Desuden skal man bruge en specifik JAR-fil fra Websphere App Server!