Avatar billede overwrite Nybegynder
26. september 2001 - 14:05 Der er 13 kommentarer

window width+height

har ikke arbejdet så meget med window i javascript MEN...

Hvordan får jeg breden på vinduet og højden... eks 800 og 600... jeg vil have dem som et \"var hoj = height\"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 14:07 #1
var hojde = screen.availHeight
var bredde = screen.availWidth
Avatar billede roenving Novice
26. september 2001 - 14:09 #2
var hoj = screen.height //eller
var hoj = screen.availHeight //den sidste angiver det som er til rådighed

hth
jes
Avatar billede neuro Nybegynder
26. september 2001 - 14:13 #3
du får ikke breden af dit vindue ved at sige screen.height, men derimod højden på din skærmopløsning.
hvis du vil have højden på selve vinduet er du nødt til at gøre det: window.height eller window.availHeight
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. september 2001 - 14:42 #4
sorry boys. vinduet er det Fikantede vindue et program åbner. det kan sagten være meget mindre end skærmen.

var winBred = (document.all)?document.body.clientWidth:window.innerWidth;
var winHoj  = (document.all)?document.body.clientHeight:window.innerHeight;

de giver den indvendige størrelse af en ramme eller hele browservinduer. ramme, menubjælke, statuslinie osv er ikke med.

i netscape kan du aflæse vinduets ydre størrelse i
  window.outerWidth og window.outerHeight
i IE tror jeg slet ikke der er en variabel til det.

PS: husk at  document.body.noget  først giver mening efter browseren har indlæst <body kommandoen. koden bør ligge eller kaldes fra et sted i body (ikke i head).

mvh JakobA
Avatar billede overwrite Nybegynder
26. september 2001 - 15:35 #5
wow hvor er jeg uheldig med mine indlæg på eksperten... SKAL man have 3-4 svar man ikke kan bruge til noget... jeg sys ik\' jeg er SÅ dårlig til at forklare men det er utrolig svært at få lige det simple svar man mangler - jeg sys\' heller ik\' det er mega svære spørgsmål (jeg har bare ikke tid til at sætte mig ind i div. bøger)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 15:40 #6
Woaw det så er mega dårligt formuleret, når vi bare ikke fatter et hak makker.

Er det da noget ala:

<script>
hoj = 600
brd = 800
self.resizeTo(hoj,bred);
</script>
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. september 2001 - 15:41 #7
Dit spørgsmål lyder lidt som du ønsker det ene og lidt som du ønsker det ander.

hele skærmens opløsning <<  nikolajdu/roenving
selve browservinduets størrelse << mig.

noget helt tredie?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 15:41 #8
Sku nok lige være:

self.resizeTo(brd,hoj);
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 15:42 #9
Jakoba - Har opdaget det :-(
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2001 - 17:08 #10
<ole>
jakoba >> det er godt nok, at spørge midt i <body></body>...det holder ikke i NS6+. Du _skal_ spørge på \'onload\' af dokumentet...eller mellem </body> og </html>. </body> skal nemlig være tegnet først  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2001 - 17:09 #11
\"... det er ikke godt nok, ...\" skulle det have været  =)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. september 2001 - 17:22 #12
olebole >> Testen er lavet så NS6 aflæser window.innerWidth, så det er ok :-))
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2001 - 00:23 #13
Dooohhhhhhhhhh........!  :oP
...sorry  ;o)