Avatar billede steffenbc Nybegynder
26. september 2001 - 09:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Design opgave: Hjemmeside til klasse

Siden skal opbygges på følgende måde:

Hvid baggrund på alle sider.

Forside med flash intro - klassens navn er 2E og animationen skal derfor indeholde dette + årstallet 2001. Der skal automatisk skiftes til næste side efter endt intro. Der skal desuden være mulighed for at skippe introen.

Hovedside beregnet til Klassebillede med hotspots til elevernes hjemmesider. Der skal desuden være en menu med 7 punkter i følgende rækkefølge: lidt om klassen, klasseliste, skema, billeder, klassens links, debatforum, lærere.

Klasselisten skal være beskyttet med adgangskode.

debatforum i stil med det på rcf.dk

Go\' fornøjelse
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
26. september 2001 - 09:24 #1
øhh lægger I 3500 kr. på bordet bagefter også, for så kunne du da få en kopi af den klassehjemmeside jeg engang har lavet.

Og du må ikke bruge alle din point på en gang.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2001 - 09:35 #2
Jeg er helt sikkert frisk på at hjælpe med projektet, jeg har selv et lille webfirma som laver sådanne ting, hvis du er interesseret kan du gå ind på www.device.dk og se hvad jeg/vi har lavet før. De nyeste projekter mangler det er www.kommunalbogen.dk og www.amtsbogen.dk

Du kan bare kontakte mig på osj@device.dk
hvis det har nogen interesse, så kan vi aftale nærmere.

MVH Ole Jørgensen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 09:43 #3
3500 point er ALT for mange, uanset spørgsmålets sværhedsgrad!

Dette medvirker til skævvridning af Ekspertens pointsystem.

Et lille uddrag fra reglerne:

\"De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.\"

Da folks point gerne i et rimeligt omfang skal afspejle folks \"dygtighed\" eller i det mindste aktivitet på Eksperten, duer det ikke med så store pointsummer for et enkelt spørgsmål.

Da jeg ved dette endnu engang vil skabe diskution, har jeg allerede nu sendt en mail til admin.

NanoQ
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. september 2001 - 09:46 #4
Eksperten er ment (så langt jeg er med) som en hjælp til selvhjælp side.

Jeg ved godt at dette er Freelance-kategorien.. men så må man handle med penge hvis et par hundrede points ikke er nok.. 3500 skævvrider det hele som Nanoq så rigtigt skriver.
Avatar billede zed_one Praktikant
26. september 2001 - 10:52 #5
nanoq og nil.dk..jamm ku eksperten.dk så ikke bare får smækket en limit på for HVOr meget man nu engang kan afsætte på et spørgsmål?..har de ikke  PT...og ja synes også det er en ret så stor bunke point det her..den ku godt komme lidt længere ned..men uhm..det er nu også en større opgave medmindre man benytter sig af ældre ting man har lavet i forvejen, eller ting fra netcoders.dk etc.

-Zed
Avatar billede Beach Mester
26. september 2001 - 10:58 #6
Det ligner en opgave der skulle være stillet her:
http://www.sharksforum.com/

//Beach
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. september 2001 - 11:01 #7
beach >> exactly my point.. for money.
Avatar billede steffenbc Nybegynder
26. september 2001 - 12:12 #8
Pointene er givet for at vække folks opmærksomhed. Iøvrigt har jeg ikke selv tiden/evnerne til at lave en sådan opgave selv, derfor er opgaven lagt her. For de folk som har lyst til at tjene pointene og lave opgaven er det helt fint, og for dem som ikke har, kan det vel være ligemeget hvor mange point der gives.

Hvad har penge iøvrigt med sagen at gøre? Opgaven er henvendt til folk som har lysten til en opgave af denne art. Det står jeg frit for om I vil deltage i projektet eller ej.

Hvordan skulle det \"skævride\" hele eksperten, da det kun kan lade sig gøre at udbøde en sådan opgave yderst sjældent?
Avatar billede steffenbc Nybegynder
26. september 2001 - 12:14 #9
spacemaninc> Jeg kommer tilbage lidt senere, da jeg er nødt til at snakke med mine gruppemedlemmer om dit oplæg.

TAK
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 12:20 #10
steffen, det er ikke kun sjældent alt for store pointsummer bliver udlovet... desværre...

Default for et SVÆRT spørgsmål på eksperten er 60 point. bare 100 point burde kun gives i EKSTREME tilfælde.

Da point en bruger optjener gerne skulle afspejle dygtighed/aktivitet på eksperten, ER et spørgsmål til 3500 point i aller højeste grad med til at skævvride ideen bag pointsystemet.

Der er jo pludselig ingen forskel på en bruger der har svaret på 50 svære spørgsmål til 60 point og en bruger der svarer på en enkelt til dette urealistiske pointbeløb.

Jeg forstår ikke, hvorfor det er så svært at indse...

NanoQ
Avatar billede Beach Mester
26. september 2001 - 12:21 #11
>>>steffenbc

Det vrider hele konceptet omkring point i stykker hvis en bruger der ellers ikke har været særlig aktiv med at hjælpe andre pludselig ligger inde med 3.500 point mere end dem som måske har hjulpet flere hundrede mennesker med forskellige problemstillinger!

Freelance siderne her på eksperten er udtænkt på den måde at folk der søger eksperter til at udføre en opgave kan søger her, og derefter aftale løn mm. indbyrdes. Så egentlig er det en opslagstavle og ikke et sted hvor man kan betale med eksperten point.

Nu ved jeg at Admin allerede er underrettet omkring problemet men kan da henvise dig til dette spørgsmål, som admin allerede har været inde og sætte sin klamme finger på:
http://www.eksperten.dk/spm/94706
Som du kan se, skriver admin bla:
\"Derfor skal I ikke bruge Eksperten-point som betaling\"
Du kan selv læse mere om dette ved at følge linket!

//Beach
Avatar billede yaief Nybegynder
26. september 2001 - 15:16 #12
På den anden side er det jo en ret god indvending, at der ikke findes en grænse for pointtildelingen. Hvis Ekspertens officielle filosofi er, at alt over 1000 er for meget uanset hvad - så sæt dog begrænsningen.

Og spørgsmålet er jo så om pointene bruges i stedet for penge. Ville Steffenbc f.eks. have købt siden hvis han ikke havde pointene at give ud? Han ville nok snarere bikse noget sammen selv eller droppe det. Det er jo også svært at købe kvalitet for point - der følger ingen kontrakt, support eller andet med. Så de erstatter jo ikke et køb.

Så jeg mener, at hvis Ekspertens holdning er, at så store pointsummer skæv-vrider konceptet - så bør der gøres noget aktivt imod det. Ikke bare en lam bemærkning i reglerne (hvor mange af jeg læser jeres slutbrugeraftaler, hva?) - men en grænse på f.eks. 1.000. Alt inden for det fastsatte antal burde derefter være legalt - om folk så er dumme nok til at udføre arbejde for point er vel deres egen sag.
Avatar billede steffenbc Nybegynder
26. september 2001 - 22:13 #13
Hør nu her!

Jeg gider sku\' egentlig ikke diskutere dette. I mener det urealitisk med pointstørrelsen, men tror I selv på at folk gider løse en opgave for 60 point?

Hvis Eksperten ikke ønsker at folk bruger så store pointsummer, bør man ændre konceptet med at folk optjener point når de ikke bruger eksperten særlig ofte. Derfor må det være folks egen sag om de fyrer alle deres point af på en gang. Prøv iøvrigt at bladre lidt i siderne, der vil hurtigt finde andre der bruger point af denne størrelse.

Så drop diskutionen, problemet er stillet - så løs det eller lad være.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. september 2001 - 22:17 #14
Hvis Eksperten ikke mente at folk have lov til at komme med deres kommentare ville Eksperten nok have ændret konceptet og fjernet kommentar-knappen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. september 2001 - 22:19 #15
Spacemaniac >> På din side skriver du at du tager 350kr/timen, du er godt klar over at du underbyder dig selv?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2001 - 20:30 #16
Ja, tommyf, det er jeg klar over, det er ikke altid at man laver ting for penge og det er sjældent at man ikke giver et tilbud til en kunde der faktisk underbyder en selv.
Avatar billede ducks Nybegynder
29. november 2001 - 10:44 #17
Eksperten er ment (så langt jeg er med) som en hjælp til selvhjælp side.
Avatar billede krosus_p Nybegynder
05. december 2001 - 20:15 #18
Hej Steffen. Da jeg har lavet designet til siden, så er det vel ikke helt unfair, hvis du tildeler mig pointene?

Ses