Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 22:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

scroll bar

Hej - jeg er ved at lave en side i php - men mangler noget.
Jeg har en opbygning der ligner lidt den her på eksperten - med en bjælke i hver side - med noget menu sjov i  - og en side i midten med en masse tekst.
Det er så her jeg har brug for en scrollbar - så at jeg kan scrolle i teksten uden at siderne følger med - jeg går udfra at jeg skal bruge frames - eller kan det laves uden ????
.sieker
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 22:52 #1
En mulighed er frames.

En anden er at scrolle en tabel:
Inde i <td>\'en indsætter du,

<div style=\"overflow: auto; height: 100%\">
Whatever tekst her.
</div>

Endnu en mulighed er en Dhtmlscroller:
Fx. http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html

/pelkjaer
Avatar billede johannielsen Nybegynder
25. september 2001 - 22:55 #2
Du kan bruger <iframe>
Avatar billede knogle Nybegynder
25. september 2001 - 22:57 #3
Jeg ville klart vælge at bruge en tabel med scrollbar.. som pelkjaer har skrevet.. frames/iframe stinker :P
Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 22:57 #4
Det jeg har der skal \"scrolles\" er inde i en <tabel> og en masse <tr> og <td> \'er - kan jeg godt sætte en iframe uden om en <tabel> - og så virker det bare ???
Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 22:59 #5
OK
Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 23:01 #6
Det med <div> virker faktisk lige som jeg vil have det til - jeg kigger lige på det og der om jeg ikke får nogle problemer - så skal du nok få smidt nogle point i tasken :)
.sieker
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 23:01 #7
Jeg ville personligt bruge en Dhtml scroller, eller frames.

Scroll i en tabel virker ikke i NS 4x - det samme problem er der med iframes. Og det er ikke det bare sjov at neste en iframe med et ilayer...
Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 23:03 #8
hvor finder jeg en dhtml scroller ??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 23:05 #9
http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html

Det er den fedeste jeg kender. Virker i crossbrowser.
Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 23:07 #10
Det link hernviser vel bare til en demo af en scroller - kan ikke lige finde nogen kode ??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 23:10 #11
Har du hørt om view source:-)

Højreklik og kopier koden ind i din editor så kan du se hvordan den virker.
Avatar billede .sieker Nybegynder
25. september 2001 - 23:12 #12
Ja Ok - kender ikke så meget til Dhtml - men troede det var ligesom php - hvor man ikke kan se koden med vis kilde :
Men jeg kigger lige på det - du får i hverttilfælde mine point - takker
.sieker
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 23:15 #13
Og jeg takker også.