Avatar billede a_dyhrberg Nybegynder
25. september 2001 - 16:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MFC, hvordan får man koordinaterne til en Custom controle

tjaa overskrifte burede sige det hele.

i MFC, hvordan får man koordinaterne til den Custom controle jeg har tegnet i min form ??

Jeg skal bare bruge et par linier kode :0)
Avatar billede wisen Nybegynder
25. september 2001 - 16:18 #1
Jeg er ikke sikker på, at jeg er helt med; men prøv med \"GetClientRect()\"
Avatar billede wisen Nybegynder
25. september 2001 - 16:19 #2
... sludder... det skal være \"GetWindowRect()\" ...
Avatar billede wisen Nybegynder
25. september 2001 - 16:20 #3
ClientRect er størrelsen, WindowRect er positionen. Du kan derudover bruge \"ScreenToClient\" for at få positionen relativt til din applikation...
Avatar billede wisen Nybegynder
25. september 2001 - 16:22 #4
øhh, ok; hvad ?
Avatar billede a_dyhrberg Nybegynder
25. september 2001 - 16:27 #5
Ja jeg kender go begge dem du nævner, men der er jo inde der siger at min Custom control fyldr hele mit winduw, og hvad hvis der er flere custom controles på samme side. Det skal være en metode således at jeg kan spørge på en specifik control og og få den koordinater uanset størrelse og placering på min dialog ??? Jeg ved ikkeom det giver mere mening !
Avatar billede a_dyhrberg Nybegynder
25. september 2001 - 16:27 #6
OK sorry mange stave fejl, håber du fatter det !
Avatar billede wisen Nybegynder
26. september 2001 - 08:58 #7
Du skal selvfølgelig bruge funktionerne på en eller anden reference til en kontrol. Hvad er det for nogle kontroller du har ?
Avatar billede jpk Nybegynder
26. september 2001 - 08:59 #8
Arver din control fra CWnd?
Avatar billede a_dyhrberg Nybegynder
01. november 2001 - 17:03 #9
Ja det gjorde den.

Men jeg har fundet en, anden løsning. Bruger ikke længere den costum control !

Ellers mange tak for hjælpen!!
Avatar billede wisen Nybegynder
02. november 2001 - 08:44 #10
Ja, selv tak