Avatar billede tumben Novice
25. september 2001 - 12:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

gået død i html !!

Den er hel gal idag

hvordan viser man noget htmlkode på en homepage...som man vil have folk til at \"ta\" ...altså således at den fulde kode står på siden så man kan copy and paste det ind i en mail eller lign

det nytter jo ikke noget med en kommentar < ! --    -->....det skal jo være synligt og kopierbart

jaj grin I bare...men måske skulle jeg holde en uges fri !!

Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 12:57 #1
Sådan her:

<table width=\"400\" border=\"1\">
  <tr>
    <td>&lt;table width=&quot;400&quot; border=&quot;1&quot;&gt;<br>
      &lt;tr&gt;<br>
      &lt;td&gt;&amp;nbsp;&lt;/td&gt;<br>
      &lt;/tr&gt;<br>
      &lt;/table&gt;<br>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede Beach Mester
25. september 2001 - 13:01 #2
Eller såden hvis du vil have det hele med:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<p>S&aring;dan vises HTML kode i HTML...</p>
<p>&lt;html&gt;<br>
  &lt;head&gt;<br>
  &lt;title&gt;Untitled Document&lt;/title&gt;<br>
  &lt;meta http-equiv=&quot;Content-Type&quot; content=&quot;text/html; charset=iso-8859-1&quot;&gt;<br>
  &lt;/head&gt; </p>
<p>&lt;body bgcolor=&quot;#FFFFFF&quot; text=&quot;#000000&quot;&gt;</p>
<p>&lt;/body&gt;<br>
  &lt;/html&gt;</p>
</body>
</html>

//Beach
Avatar billede tumben Novice
25. september 2001 - 13:14 #3
>Beach Du må undskylde ...men jeg fatter ikke en brik...dit virker jo ..men hvor skal jeg proppe det ind

jeg skal vise det her ligesom dit ..dvs uden at henvisninger og lign bliver aktive:

<B>Navn</B> :SKRIV DIT FULDE NAVN HER

<B>Titel :</B> SKRIV DIN TITEL HER
<B>Adresse :</B> SKRIV DIN PRIVAT ADRESSE HER
<B>Postnummer :</B> SKRIV DIT POSTNUMMER HER
<B>By:</B> SKRIV DIN BY HER
<BR>
<B>Tlf hjemme:</B> SKRIV DIT PRIVAT TLFNUMMER HER
<B>Tlf Mobil :</B> SKRIV DIT MOBILTLFNUMMER HER
<B>Tlf Arbejde :</B> SKRIV DIT ARBEJDSTLFNUMMER HER
<BR>
<B>Privat homepage :</B> <A HREF=\"http://SKRIV DIN PRIVATEHOMEPAGE HER\">SKRIV DIN PRIVATEHOMEPAGE HER</A>
<BR><B>Privat e- mailadresse :</B> <A HREF=\"mailto:SKRIV DIN PRIVATEEMAILADRESSE HER</A>
<BR><B>Arb. homepage :</B> <A HREF=\"http://SKRIV DIN ARBEJDSHOMEPAGE HER\">http://SKRIV DIN ARBEJDSHOMEPAGE HER</A>
<BR><B>Arb. e- mailadresse :</B> <A HREF=\"mailto:SKRIV DIN ARBEJDSEMAILADRESSE HER\">SKRIV DIN ARBEJDSEMAILADRESSE HER</A>

håber I har lidt tålmodighed
Avatar billede Beach Mester
25. september 2001 - 13:16 #4
Her er koden (total) med din egen tekst:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<p>&lt;B&gt;Navn&lt;/B&gt; :SKRIV DIT FULDE NAVN HER</p>
<p> &lt;B&gt;Titel :&lt;/B&gt; SKRIV DIN TITEL HER<br>
  &lt;B&gt;Adresse :&lt;/B&gt; SKRIV DIN PRIVAT ADRESSE HER<br>
  &lt;B&gt;Postnummer :&lt;/B&gt; SKRIV DIT POSTNUMMER HER<br>
  &lt;B&gt;By:&lt;/B&gt; SKRIV DIN BY HER<br>
  &lt;BR&gt;<br>
  &lt;B&gt;Tlf hjemme:&lt;/B&gt; SKRIV DIT PRIVAT TLFNUMMER HER<br>
  &lt;B&gt;Tlf Mobil :&lt;/B&gt; SKRIV DIT MOBILTLFNUMMER HER<br>
  &lt;B&gt;Tlf Arbejde :&lt;/B&gt; SKRIV DIT ARBEJDSTLFNUMMER HER<br>
  &lt;BR&gt;<br>
  &lt;B&gt;Privat homepage :&lt;/B&gt; &lt;A HREF=&quot;http://SKRIV DIN PRIVATEHOMEPAGE
  HER&quot;&gt;SKRIV DIN PRIVATEHOMEPAGE<br>
  HER&lt;/A&gt;<br>
  &lt;BR&gt;&lt;B&gt;Privat e- mailadresse :&lt;/B&gt; &lt;A HREF=&quot;mailto:SKRIV
  DIN PRIVATEEMAILADRESSE HER&lt;/A&gt;<br>
  &lt;BR&gt;&lt;B&gt;Arb. homepage :&lt;/B&gt; &lt;A HREF=&quot;http://SKRIV DIN
  ARBEJDSHOMEPAGE HER&quot;&gt;http://SKRIV DIN<br>
  ARBEJDSHOMEPAGE HER&lt;/A&gt;<br>
  &lt;BR&gt;&lt;B&gt;Arb. e- mailadresse :&lt;/B&gt; &lt;A HREF=&quot;mailto:SKRIV
  DIN ARBEJDSEMAILADRESSE HER&quot;&gt;SKRIV DIN<br>
  ARBEJDSEMAILADRESSE HER&lt;/A&gt;</p>
</body>
</html>

//Beach
Avatar billede Beach Mester
25. september 2001 - 13:19 #5
Du skal bare huske at skrive din \"kode\" i denne tag:
&lt;    DIN TESKT UDEN HENVISNINGER
Så virker det som det skal:-)

//Beach
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 13:28 #6
Som om at mit eksempel ikke virker :-)
Avatar billede domi Nybegynder
25. september 2001 - 13:31 #7
det er da ikke svære end at skrive:

<font>
din kode
</font>
Avatar billede tumben Novice
25. september 2001 - 13:33 #8
jeg sidder og piller i det ..vender tilbage senere
Avatar billede thyrring Nybegynder
25. september 2001 - 15:29 #9
Det kan godt være jeg ikke helt forstår problemet, men hvis jeg gør! Kan du sætte det ind i et <TEXTAREA>indsæt html koder her</TEXTAREA>

Og brugeren kan derefter kopier koden uden  besværlighed fra nogen parter!
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
25. september 2001 - 16:03 #10
Eller:

<xmp>

Dine <html>-koder

</xmp>
Avatar billede tumben Novice
25. september 2001 - 16:25 #11
Tak for hjælpen...men det er desværre kun cpt.kangaroo´s der virker.

Det det går ud på er...

der vises noget ren html på min homepage
det html copyer og paster folk så ind i et textfelt
så sendes det til mig...med de ændringer de har lavet (SKIFTDETHERUDMEDDITNAVN)
så kopierer jeg det tilbage på homepagen....
men sikkert fordi der er grænser for hvad der kan være i de textfelter...går der ged i noget...det er kun <xmp> der virker ...de andre mangler der konsekvent en linie i
...Ps du mangler at svarer
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
25. september 2001 - 17:20 #12
:)