Avatar billede aagerup Nybegynder
24. september 2001 - 14:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Driver til Ethernet CS twisted pair-card

Hvor finder jeg en driver til dette kort (til min gamle 5200 så jeg kan komme på min ejendoms netværk)?

Help for 10. gang
vh
Aagerup
Avatar billede mcphreak Nybegynder
24. september 2001 - 14:32 #1
Hmm hvem er producenten?
Ellers er det producentens hjemmeside eller http://asu.info.apple.com
Avatar billede aagerup Nybegynder
24. september 2001 - 14:35 #2
det er et Apple kort
Avatar billede mcphreak Nybegynder
24. september 2001 - 14:38 #3
Hmm, så skulle den driver som hører med til styresystemet gerne virke. Hvis den ikke allerede er installeret kan du evt. finde den enten på systemcd\'en eller på førnævnte hjemmeside
Avatar billede aagerup Nybegynder
24. september 2001 - 14:43 #4
Jeg kan ikke finde nogen: Hverken på hjemmesiden eller i systemCD,en.

Jeg  har netop installeret 8.6 og ligger tilsyneladende ikke nogen driver. Kan man tænke sig at den kun ligger på et  tidligere styresystem f.eks. 7.6.1. .

Ethernet CS- kortet er fra 1993-94 ...
Avatar billede mcphreak Nybegynder
24. september 2001 - 14:45 #5
Hmm, Vil det sige der ikke er mulighed for at vælge ethernet hverken i TCP/IP eller i Appletalk?
Avatar billede aagerup Nybegynder
24. september 2001 - 14:48 #6
I TCP/IP ja, men ikke i Appletalk. Den viser en dialogbox, der siger at ethernet ikke er tilgængelig og at den bruger Local-talk i stedet.
Avatar billede mcphreak Nybegynder
24. september 2001 - 14:50 #7
Hmm, hvis du vælger tcp/ip, og vælger Ethernet, burde det så ikke være nok? Hvad med dine TCP/IP indstillinger?
Avatar billede mcphreak Nybegynder
24. september 2001 - 14:55 #8
Ellers kan du prøve denne driver:
http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/Networking-Communications/Ethernet/Ethernet_Update_1.0.smi.bin
Hvis den ikke virker kan du også skrive på jb@jepcom.dk så kan det være jeg har den liggende et eller andet sted
Avatar billede aagerup Nybegynder
24. september 2001 - 14:55 #9
Jeg har prøvet at konfigurer TCP/IP på alle tænkelige måder: manuelt med statisk IP-aresse og til DHCP-server og dynamisk IP-adresse.

Jeg har netop talt med en mac-hotline fyr via mit arbejdes Mac-hotline: Han siger, at der slet ikke er \'hul igennem\'. Altså intet liv i mit Ethernet Cs twisted Pair-card, der jo er \'porten\' til netværket. Det kort skal have en driver, siger han ellers virker det bare ikke.

Men ja, den driver burde ligge et sted i noget systemsoftware..

Avatar billede aagerup Nybegynder
24. september 2001 - 15:04 #10
Jeg prøver lykken med Ethernet Opdate, selvom det ikke umiddelbart virke som svaret på mine problemer. Men måske... jeg skal have brændt den ned på en CD og tage den med hjem til min gamle 5200.

Jeg sender dig en mail på jb..... bare for en sikkerheds skyld.

vh
Aagerup