Avatar billede coldrayie Nybegynder
23. september 2001 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Need help :)

Hvordan får jeg det her til at virke??:

Public Sub tcpServer_DataArrival _
(ByVal bytesTotal As Long)
    Dim strData As String
    tcpServer.GetData strData
If strDataord1 = \"ip\" then
    iplabel.Caption = strDataord2
ElseIf strDataord1 = \"hostname\" then
    hostnamelabel.Caption = strDataord2
End If
End Sub

Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
23. september 2001 - 11:58 #1
bare for at skrive noget kan jeg ikke se at  variablerne strdataord1 og 2 bliver forklaret de for heller ikke en værdi. :)
Avatar billede cellaneous Nybegynder
23. september 2001 - 12:22 #2
simon >
måske har det noget at gøre med \"tcpServer.GetData strData\" :-)

men jeg kender ikke komponenten (tror det er en vb6 ting og bruger kun vb5) så jeg har ikke svaret til coldrayie - tcpserver lyder for indviklet til mig.
Avatar billede coldrayie Nybegynder
23. september 2001 - 17:35 #3
tcpServer er bare min difinition af en winsock forbindelse :)
Avatar billede roenving Novice
24. september 2001 - 01:15 #4
>>coldrayie
Som simon skriver bliver du nødt til at sørge for, at dine variable er defineret.

Mig bekendt findes der *ingen* programmeringssprog, som selv kan gætte hvad en variabel skal indeholde, så du må hente det der strDataord1 i din funktion, f.eks.

strDataord1 = left(strData, instr(strData,\" \")-1)

hth
jes