Avatar billede javaone Nybegynder
07. februar 2000 - 19:55 Der er 6 kommentarer

SQL 7 replkeringsfejl...

Jeg er i øjeblikket igang med at forsøge at få en replikering mellem 2 sql servere til  at virke. Når jeg hos den ene af serverne opretter en publicing og vælger hvilke tabeller jeg vil have med osv. og derefter klikker på udfør så opretter SQL serveren rigtigt nok (som den skal) en distribuerings database som skal fungere som memmemled mellem min egen database og databasen på den fremmede SQL server. Distributions databasen ligger lokalt på den ene af serverne. Jeg opretter derefter en "pull subscriber" på den anden server og angiver den første server som publicer. Problemet opstår dog når jeg vil gennemføre en transaktion på den første server idet jeg får en fejlmelding når den vil forsøge at sende transaktionen over til distributionsdatabasen som derefter burde sende den videre ud på netværket til subscriberen...Men så langt kommer den desværre aldrig.

Hvad kan der være galt ? Jeg har (efter min bedste overbevisning) sørget for at de bruger de rigtige logins så adgangen til DB'erne skulle være iorden. Hvis det kan hjælpe jer til at løse mit problem så kan jeg oplyse at der opstår en fejlkode med følgende meddelelse :

"OS error 5" i forbindelse med at skulle sende transaktionen videre til distributionsdatabasen.

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med det her !
Avatar billede javaone Nybegynder
08. februar 2000 - 09:28 #1
Rettelse :

denne "OS error 5" opstår når jeg vil generere et snapshot af min publicer som skal sendes ud til subscriberen. Det skal jeg fordi subscriberen mangler timestampkolonnerne og DTC'en kan naturligvis ikke gennemføre en 2phase commit transaktion uden timestamps i begge databaser.

hvad er denne OS error 5 ? Det kører på en NT 4
Avatar billede trylmand Nybegynder
08. februar 2000 - 11:48 #2
Jeg går ud fra det drejer sig om merge replikering.
Hvordan er din "priority" sat op ?
Er den for lav kan den repl. ikke skabe roguid kolonnen på subscriberen, hvilket du så må gøre manuelt.

/Trylmand :)
Avatar billede javaone Nybegynder
08. februar 2000 - 13:48 #3
Nej det er en transactional replikering. Indtil videre har jeg fundet ud af af Fejlen opstår fordi SQL agentens NT konto ikke har rettigheder til at læse i MSSQL7/REPLDATA. Meen selvom jeg ændrer SQL agentens rettigheder til ADMINISTRATOR brokker den sig stadig over at den ikke kan skrive i Dir'et !!! Hvad pokker kan der være i vejen ?
Avatar billede trylmand Nybegynder
08. februar 2000 - 17:14 #4
Har subscriber sharerettigheder til biblioteket ?
Alternativt, lav det som en pushsub.

/Trylmand
Avatar billede javaone Nybegynder
08. februar 2000 - 21:26 #5
Jeg kan godt følge dig lidt i hvad du siger....men det ser ud til at jeg også får en fejl når den lokale database er ved at forberede et snapshot. Den kan ikke oprette data i MSSQL7/Repldata stien. Også selv om jeg har sharet den og givet ALLE rettigheder til at skrive i den. Det med at subscriberen ikke kan læse snapshot data er så næste problem. Hvordan foregår det egentlig med subscriberen når den skal læse denne snapshot....kører det udelukkende igennem NT's sikkerhed på den anden maskine eller kører det igennem et login på den SQL serveren på den anden maskine ?

Og hvad gør en "push subscribe" anderledes en en pull ?
Avatar billede trylmand Nybegynder
09. februar 2000 - 11:17 #6
Vedr push/pull, ved push bestemmer du hvornår og subscriber behøver ikke at kunne se publisher. Ved pull bestemmer subscriber, der tilgengæld skal kunne se publisher. yderligere info på <a href="http://www.microsoft.com/sql" target="ny">www.Microsoft/Sql</a>, der har nogle whitepages og i books online.

Vedr. skrivning logger du på serveren med ren Sql rettighed eller med mix NT/Sql ?

/Trylmand