Avatar billede clh Nybegynder
22. september 2001 - 11:13 Der er 4 kommentarer

Filer i subdir.

Jeg har en php side hvor der bliver includet andre php filer, med følgende script:

<?
$page = $HTTP_GET_VARS[page];
$page1 = \"$page\" . \".php\";
if (!$page) {
include(\'main.php\');
}
else {include($page1);
}
?>

Jeg har problemer med at insætte php filer der ligger i et andet bibliotek, så jeg vil lige hører om der er nogen der kan løse det problem?
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2001 - 11:17 #1
include(\'subdir/main.php\');

virker fint !
Avatar billede clh Nybegynder
22. september 2001 - 11:22 #2
Problemet er at nogen ligger i roden med index filen, og andre ligger i sub. Hvis man skriver det du har skrevet, så går den ind i det sammen bibliotek hver gang!

som link bruger jeg:
www.domainnavn/index?page=siden
Avatar billede htx98i17 Professor
22. september 2001 - 11:34 #3
det subdir, er det det samme hver gang, for så kan du jo bare ladee den tjekke om filen findes i root, ellers find den i subdir..
eller noget...
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. september 2001 - 11:35 #4
<?
  $page = $HTTP_GET_VARS[page];
  if (!$page) {
    include(\'main.php\');
  } else {
    if ($page in_array(\"siden\", \"andenside\")) {
      $page = \'dir/\'\".$page.\'.php\';
    }
    include($page);
  }
?>

prøv... hvis $page er siden eller andenside sættes dir/ foran, ellers ikke... det er en metode