Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 10:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Response.redirect

Jeg kan ikke få min asp side til at redirecte efter man har skrevet sit info ind i databasen... Der sker bare ikke en skid... Jeghar sat mit asp med i denne besked.....

If Request.Servervariables("Twat1") > 0 then
    Sql = "Insert into qa (Fra, Twat, email, webside, Besked) values(''" & Request("Fra") & "'',''" & Request("Twat") & "'',''" & Request("email") & "'',''" & Request("webside") & "'',''"  & Request("Besked") & "'')"
    Rs.Execute(Sql)
    response.redirect( "http://www.dfu.dk" )

Og det hele  :<!--#include file = "header.inc"-->

<%

  Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("email.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

  If Request.Servervariables("Content_Length") > 0 then
    Sql = "Insert into t_gaestebog (Dato, email) values(''" & Now() & "'',''" & Request("email") & "'')"
    Rs.Execute(Sql)
    Response.Write strongfont & "Thanks.. could you take the time?</font></Strong><br><br>"
    response.write "<form method=''POST'' action=''" & Request.ServerVariables("Twat1") & "''>"
    response.write "<div align=''left''><table border=''0'' width=''50%''>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right'' colspan=''2'' bgcolor=''" & linecolor & "''></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right''>" & font & "Navn:</td>"
    response.write "<td valign=''top''>" & font & "<input type=''text'' name=''Fra'' size=''40''></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right''>" & font & "Twat:</td>"
    response.write "<td valign=''top''>" & font & "<input type=''text'' name=''Twat'' size=''40''></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right''>" & font & "E-Mail:</td>"
    response.write "<td valign=''top''>" & font & "<input type=''text'' name=''email'' size=''40''></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right''>" & font  & "Webside:</td>"
    response.write "<td valign=''top''>" & font & "<input type=''text'' name=''webside'' size=''40'' value=''http://''></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right''>" & font & "Besked:</td>"
    response.write "<td valign=''top''>" & font & "<textarea rows=''5'' name=''Besked'' cols=''40''></textarea></td></tr>"
    response.write "<tr><td colspan=''2'' valign=''top'' align=''right''><div align=''center''><center><p>" & font & "<input type=''submit'' value=''Send'' name=''B1''>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type=''reset'' value=''Slet'' name=''B2''></td></tr>"
    response.write "<tr align=''center''><td colspan=''2'' valign=''top'' align=''right'' bgcolor=''" & linecolor & "''></td></tr></table>"

  end if

  If Request.Servervariables("Twat1") > 0 then
    Sql = "Insert into qa (Fra, Twat, email, webside, Besked) values(''" & Request("Fra") & "'',''" & Request("Twat") & "'',''" & Request("email") & "'',''" & Request("webside") & "'',''"  & Request("Besked") & "'')"
    Rs.Execute(Sql)
    response.redirect( "http://www.dfu.dk" )

  end if

  If "add" = Request.QueryString("Mode") then
    response.write strongfont & "Write your email</strong>"
    response.write "<form method=''POST'' action=''" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "''>"
    response.write "<div align=''left''><table border=''0'' width=''50%''>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right'' colspan=''2'' bgcolor=''" & linecolor & "''></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign=''top'' align=''right''>" & font & "E-Mail:</td>"
    response.write "<td valign=''top''>" & font & "<input type=''text'' name=''email'' size=''40''></td></tr>"
    response.write "<tr><td colspan=''2'' valign=''top'' align=''right''><div align=''center''><center><p>" & font & "<input type=''submit'' value=''Send'' name=''B1''>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type=''reset'' value=''Slet'' name=''B2''></td></tr>"
    response.write "<tr align=''center''><td colspan=''2'' valign=''top'' align=''right'' bgcolor=''" & linecolor & "''></td></tr></table>"

  end if
%>

<!--#include file = "footer.inc"-->

Avatar billede rdj Nybegynder
25. maj 1999 - 11:08 #1
Du skal lave din response.redirect før din header ellers virker det ikke
Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 11:13 #2
Øhh.. Jeg er jo lidt en lamer af en newbie.... Hvad .... er mine headers?? Og hvor vil du sætte min respondse.redirect henne i denne situation??? Det den gør, er den først spørger efter en mail adresse, sender derefter brugeren videre til et spørgeskema, og så skal det være sådan, at når man har svaret bliver man sendt hen til en anden fil!!!
Avatar billede websharx Nybegynder
25. maj 1999 - 11:14 #3
brug eventuelt javascript istedet.

<% IF .. THEN %>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
top.document.location.href='http://www.dfu.dk';
</SCRIPT>
<% END IF %>

Avatar billede websharx Nybegynder
25. maj 1999 - 11:17 #4
ligeså snart du skriver et HTML tag sætter du samtidigt din header. Så det ska' se således ud:

<% ASP KODE
response.redirect("url")
%>

<HTML>

<% MERE ASP KODE
response.redirect("url") ' her vil opstå en fejl da din header er sat
%>

<HEAD>
  <TITLE>Skære ud i pap :)</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
  indhold ..
</BODY>
</HTML>
Avatar billede websharx Nybegynder
25. maj 1999 - 11:18 #5
Faktisk er det ikke engang nødvendigt at sætte et HTML tag for at din header bliver sat, du ska' bare skrive noget i HTML documentet.
Avatar billede rdj Nybegynder
25. maj 1999 - 11:20 #6
Hvis du skal redirect så skal det være før denne linie.

<!--#include file = "header.inc"-->

Ellers det være i javascript.
Du skal dog huske, hvis du bruger frames og det skal være i javascript, så er det ikke Top.document men frame navnet man bruger
Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 11:24 #7
Well, nu er det jo bare lige sådan at den FØRST skal redirecte EFTER den har sat  :
if

  If Request.Servervariables("Twat1") > 0 then
    Sql = "Insert into qa (Fra, Twat, email, webside, Besked) values('" & Request("Fra") & "','" & Request("Twat") & "','" & Request("email") & "','" & Request("webside") & "','"  & Request("Besked") & "')"
    Rs.Execute(Sql)

I databasen...

IKKE FØR.....

Kig evt på : www.kvik.dk/mads_test/test/gaestebog.asp
Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 11:25 #8
Avatar billede websharx Nybegynder
25. maj 1999 - 11:28 #9
Brug javascript, jeg har smidt et eksempel.
Avatar billede rdj Nybegynder
25. maj 1999 - 11:30 #10
Kan du ikke bare lave en dummy side der gemmer din felter og sender kunden hen til forsiden.
Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 11:36 #11
Jo hvis jeg vidste hvordan!! Er der ingen som ud fra hele min source kode kan skrive NØJAGTIG hvor og hvad jeg skal skrive??? For jeg kan ikke få det til at virke med et javascript!!!
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. maj 1999 - 13:38 #12
Man behøver IKKE at lave response.redirect før HTML headerne..

Skriv <% Response.Buffer = TRUE %> lige efter "option explicit" og @ Language osv..

Så vil den kunne redirecte selvom der er html kode. OG husk at <!--#include file = "header.inc"--> også bliver opfattet som html-header, så hvis det står først vil det heller ikke virke uden response.buffer

Jeg tror det vil løse dit problem
Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 13:39 #13
Problemet er, at hvis jeg sætter min redirect streng lige efter den har smidt data i databasen registrer den det slet ikke!!!!
Avatar billede websharx Nybegynder
25. maj 1999 - 13:44 #14
GAMMEL KODE ...

  If Request.Servervariables("Twat1") > 0 then
    Sql = "Insert into qa (Fra, Twat, email, webside, Besked) values('" & Request("Fra") & "','" & Request("Twat") & "','" & Request("email") & "','" & Request("webside") & "','"  & Request("Besked") & "')"
    Rs.Execute(Sql)
    response.redirect( "http://www.dfu.dk" )

  end if

NY KODE ...

  If Request.Servervariables("Twat1") > 0 then
    Sql = "Insert into qa (Fra, Twat, email, webside, Besked) values('" & Request("Fra") & "','" & Request("Twat") & "','" & Request("email") & "','" & Request("webside") & "','"  & Request("Besked") & "')"
    Rs.Execute(Sql)
    '## REM UD response.redirect( "http://www.dfu.dk" )
%>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
top.document.location.href='http://www.dfu.dk';
</SCRIPT>
<%
  end if

Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 13:49 #15
Det virker ikke websharx... Jeghar prøvet at skrive en response.write "" bare for at se om den overhovedet registrerer noget der er skrevet dernede... Det gør den ikke!!!!!
Avatar billede skysurfer Nybegynder
25. maj 1999 - 14:02 #16
Jeg har selv løst problemet!!! Men tak for tiden I alle tog!!!
Avatar billede bjarne Nybegynder
26. maj 1999 - 02:05 #17
hvordan ?
Avatar billede januskh Nybegynder
27. juli 2000 - 20:22 #18
Du kan også lægge denne linie i toppen af din ASP side:

Response.Buffer = True

Så kan du nemlig et hvilket som helst sted i koden bruge Response.Redirect(\"/en_eller_anden_side.asp\")
Avatar billede dk_akj Nybegynder
30. august 2001 - 10:13 #19
Hej

Jeg bruger følgende kode til at \"redirecte\"

Function CustGoTo (url)
    response.write\"<SCRIPT LANGUAGE=\"\"javascript\"\">\"
    response.write\"top.document.location.href=\'\"&url&\"\';\"
    response.write\"</SCRIPT>\"
end function

Anders