Avatar billede klcobra Nybegynder
20. september 2001 - 15:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjek af formfelter

Her tjekker jeg et form felt...hvor kan jeg tjekke to eller flere formfelter...?

Her den kode jeg bruger til et formfelt
<input type=\"submit\" value=\"Gem\" OnClick=\'return CheckInput();\' style=\"font-family: Verdana; border-style: solid; border-width: 1\">
      </font></b></td>

<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">
function CheckInput()
{
if ((isNaN(document.login.fasttelefon.value)) || (document.login.fasttelefon.value.length < 8)|| (document.login.fasttelefon.value.length > 8 ))
{
  alert(\"Du skal indtaste et korrekt telefon nummer!\")
  return false;
  }
else
  {self.location.href=\'kunstnerconn.asp?mode=gem\';
  }
</script>
Avatar billede senj Nybegynder
20. september 2001 - 15:42 #1
Du kan putte dine formfelter ind i et array og løbe det igennem efter samme validering!
Avatar billede tknudsen Nybegynder
20. september 2001 - 15:42 #2
du kan overføre en pointer til objektet til CheckInput() funktionen:

<script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\">
function CheckInput(obj)
{
if ((isNaN(obj.value)) || (obj.value.length < 8)|| (obj.value.length > 8 ))
{
  alert(obj.tag);
  return false;
  }
else
  {self.location.href=\'kunstnerconn.asp?mode=gem\';
  }
</script>

<body>

<input type=\"text\"  tag=\"Du skal indtaste et korrekt telefon nummer!\" OnClick=\'return CheckInput(this);\'>
<input type=\"text\" tag=\"Ugyldig indtastning\" OnClick=\'return CheckInput(this);\'>

</body>
Avatar billede senj Nybegynder
20. september 2001 - 15:44 #3
Et eks.

function checkform()
{
var formnavne = new Array document.bestilform.fnavn, document.bestilform.enavn,
document.bestilform.adr, document.bestilform.bynavn,
document.bestilform.pnr);

for (var i = 0; i < formnavne.length; i++)
{
if(eval(formnavne[i].value==\"\"))
{
alert(\"Alle felter skal være udfyldte før din bestilling kan godkendes\");
formnavne[i].focus();
return false;
}

/senj
Avatar billede tknudsen Nybegynder
20. september 2001 - 15:56 #4
Alternativt kan du validere hele din form lige inden den submites:

function validatePhoneNo(obj)
{
  return ((!isNaN(obj)) && (obj.value.length==8))
}

function validateAge(obj)
{
  return ((!isNaN(obj)) && (obj.value>\'-1\'))
}

function validateForm(formObj)
{
  var result=true;
  var obj;
  var i;

  for(i=0;i<document.forms[formObj.name].elements;i++)
  {
    obj = document.forms[formObj.name].elements[i];
    if(obj.tag==\'phone\')
      result &= validatePhoneNo(obj);
    elseif(obj.tag==\'age\')
      result &= validateAge(obj);

  }
  return result;
}

<form name=\"dims\" onSubmit=\"return validateform(this)\">

<input type=\"text\"  tag=\"phone\" OnClick=\'return CheckInput(this);\'>
<input type=\"text\" tag=\"age\" OnClick=\'return CheckInput(this);\'>

</form>
Avatar billede klcobra Nybegynder
20. september 2001 - 16:03 #5
???
Ja det kunne jeg også se, de skal være forskelligt frs hiannen.
Det 1. felt skal være større ind 8 og mindre ind 8 og det 2. Det andet felt skal være større ind 4 og mindre ind 4 og det 3. skal der kun være tekst i.
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. oktober 2001 - 03:54 #6
\"Det 1. felt skal være større ind 8 og mindre ind 8\" ???

Der er svært at være både større end 8 og mindre end 8 på een gang. Hvad mener du?