Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:08 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Byggeklodser

Goddag. Jeg vil gerne konstruere en side i PHP som jeg kan opdatere online, som har et nyhedssystem og som har en velfungerende mailingliste, som man bare kan tilmelde sig på siden....
Jeg er ikke interesseret i nogen C&P færdigløsninger da jeg gerne vil være med i skabelsen, så jeg på den måde kan lære noget mere om PHP og MySQL
Avatar billede fireworld Nybegynder
19. september 2001 - 20:11 #1
FUCK AF ..... 3000 points... INGEN hjælp her fra!!!!!.... alt for fucked
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:13 #2
jamen, jeg kan da godt nøjes med at give dig 40...
Avatar billede omen Nybegynder
19. september 2001 - 20:21 #3
Hmm... at blive svinet til pga. gavmildhed hva. Sikke en verden vi lever i!
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:22 #4
ja, ikke... :-)
Avatar billede well_r Nybegynder
19. september 2001 - 20:24 #5
Oprettelsesdato 1999-10-31 00:00:00
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (689 dage * 5 point) 3445
Point tjent 300
Point brugt 620
Point ude 3000
Banner Point 3
I alt 428

meget flot..
hvor har du sovet henne?
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:26 #6
langt væk...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. september 2001 - 20:26 #7
ritten > får at citere hr. erikjacobsen, så bør max point her på eksperten aldrig overstige 60 point, som er standarden på et svært spm. Ovenstående er ikke svært at lave, men det er stort og tager dermed noget tid. Prøv også at tænke hvor meget 3000 E. points er værd IRL! NOTHING! Havde det nu været 3000 KRONER vi havde snakket om, havde der været et helt andet syn på dit opgave, som desuden burde ligge i freelance-katogrien istedet.
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:27 #8
under alle omstændigheder, er der nogen der vil hjælpe? eller skal jeg lukke spørgsmålet og åbne det igen med et mindre antal point?
Avatar billede omen Nybegynder
19. september 2001 - 20:27 #9
well_r: mmm.. kan det ikke være skide ligemeget. Hvad fanden blander du dig for? Smut med dig.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. september 2001 - 20:29 #10
ritten > det er to måder hvorpå du kan få lavet projekt:

1: Du kan selv gå igang og spørge henad vejen
2: Bruge nogle penge på det!

Så nemt er det egentligt...
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:33 #11
nej for ideen er at jeg selv skal lave det, men med hjælp fra jer... og derfor ville jeg dele pointene op i mindre portioner, og undervejs i processen dele ud af dem.. det er derfor at jeg ikke bare vil have klippe & klistre løsninger... jeg vil have løsninger jeg selv er med til at lave, så jeg kan lære noget af det da jeg INTET fatter af PHP...
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:37 #12
jeg kunne sagtens spørge undervejs, og det har jeg gjort før, men jeg forstår ikke svarene... en masse kode gør mig jo ikke klogere...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. september 2001 - 20:38 #13
Så er dette ikke måden at starte på, start med købe bogen \"start på php\" fra idg
Avatar billede well_r Nybegynder
19. september 2001 - 20:39 #14
omen: Jeg blander mig fordi det ikke er tjente points!
man kan da ikke bare oprette en brug og komme tilbage efter laaaaaaang tid.. og så bare bruge de points man har fået i den tid man har været væk.. tsk
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:44 #15
hmmm... well_r, som du nok kan se hvis du gad at lave din research lidt bedre, så har jeg faktisk deltaget i en del sp., men det er vel ikke gyldigt nok?
man har kun ret til at være herinde hvis man har en masse accepterede svar? eller hvad?
Avatar billede well_r Nybegynder
19. september 2001 - 20:45 #16
Ritten..det var ikke det jeg mente.. jeg kiggede godtnok ikke ind i dine aktive .. blot på din

Point opsparet (689 dage * 5 point) 3445
Point tjent 300
Point brugt 620
Point ude 3000
Banner Point 3
I alt 428

og det så ikke ret aktivt ud.. -> og nej.. ALLE har ret til at være her.. jeg siger ikke at du skal skride!
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:46 #17
det ved jeg godt at du kun gjorde... sådan er det når man er ensporet og ser bussemænd allevegne... :-)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
19. september 2001 - 20:54 #18
Jaa - det ville jo bringe mig på en klar 5. plads og scriptsene har jeg liggende - men nej du, her hjælper vi hianden  - du ved !

Tag det nu ikke ilde op svar selv og luk spørgsmålet, og vent så et par dage og prøv så men 100 point, så han du jo håbe på at der er glemt i mellemtiden.

morten ;O)

Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:55 #19
nå men så vil jeg lukke spørgsmålet... men inden da, er der så lige en der kan fortælle mig hvordan jeg chmod en .txt-fil til 777...
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 20:57 #20
tja, mortenfn du kan jo få 40 point hvis du viser mig et nyhedsscript der fungerer, og samtidig forklarer undervejs hvad der foregår... ;-)
Avatar billede well_r Nybegynder
19. september 2001 - 20:58 #21
Gøres gennem FTP server..
kan vist også gøres ved hjælp af PHP

chmod(\"fil.txt\",777)
Avatar billede well_r Nybegynder
19. september 2001 - 21:00 #22
lol
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 21:00 #23
hvor er det at jeg skal skrive det? er det navnet på den fil jeg gemmer? eller?
Avatar billede well_r Nybegynder
19. september 2001 - 21:05 #24
jeg er ikke helt med
hvis det er en fil du opretter skal du huske at have MAPPEN til at være chmod 777 .. så kan du oprette filen

hvis den eksisterer..og skal ændres så skal du bruge:
chmod(\"fil.txt\",777);
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 21:07 #25
aha... det er navnet på mappen, som jeg gemmer filen i? eller er jeg totalt langsom her...
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 21:15 #26
http://www.eksperten.dk/spm/82033
det er dette scrip jeg gerne vil bruge, men jeg fatter ikke hvad det er jeg skal gøre...
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 21:19 #27
nå tak for hjælpen... jeg køber en bog...
Avatar billede ritten Nybegynder
19. september 2001 - 21:23 #28
det er det jeg mener... det er sort for mig... når folk bare slynger chmod(\"fil.txt\",777) ud, så er jeg blank.. jeg aner jo ikke hvad jeg skal gøre med den linie...
Avatar billede omen Nybegynder
20. september 2001 - 02:33 #29
Sig mig lige hvilken bog du køber, når det er. Så er du flinker.