Avatar billede unknown_someone Juniormester
19. september 2001 - 18:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Irc server/deamon

Jeg har forsøgt at sætte en server op til at køre Irc på et kollegie på en linux-maskine i stedet for den lidt mere ustabile windows...

indtil videre kører maskinen fint, men jeg har problemer med at få Irc til at køre som server...

Jeg har forsøgt med UnrealIrcd - men uden held :o/

er der nogle der kender noget til dette eller andre Irc servere som kan hjælpe lidt?
Avatar billede razor Nybegynder
19. september 2001 - 18:45 #1
Avatar billede unknown_someone Juniormester
19. september 2001 - 18:59 #2
er det noget du selv kender til eller bare et link?

Avatar billede razor Nybegynder
19. september 2001 - 19:03 #3
jeg kender flere der bruger den - men har ikke selv erfaring med den
Avatar billede kimhanse Nybegynder
23. september 2001 - 13:56 #4
På Øresundskollegiet kører vi ircd bahamut(pelennor)-1.4(04) som er en version der har været brugt på DALnet.

Jeg har rettet en enkelt linje i kilden så vi kan bruge danske bogstaver i nicks, men ellers er den bare oversat uden problemer.

Jeg kan sende dig den rettede kilde eller den binære fil hvis du er interesseret.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
25. september 2001 - 12:23 #5
jeg er MEGET interesseret...

måske også en meget udførlig forklaring til opsætning til en ellers ikke linux kyndig :)

jeg har prøvet lidt frem og tilbage, og jeg kan bare ikke få noget til at virke :/

evt pointforhøjelse kan komme på tale ;)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
01. oktober 2001 - 14:23 #6
erhm - HJÆLP!!!
Avatar billede kimhanse Nybegynder
01. oktober 2001 - 19:21 #7
Jeg har lagt det hele ud på kollegiets webserver, så der kan du hente det.
  http://www.oek.dk/~kimhanse/irc/
Hvis du bare lægger alle filerne fra usr-local-irc ind i /usr/local/irc og sætter den nederste linje fra inetd.conf ind i /etc/inetd.conf, så burde det virke.

Serveren tager imod forbindelse på port 6667.
Indholdet af bahamut-øk.tar.gz er kildekoden.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. oktober 2001 - 00:34 #8
jeg vil lige prøve at kigge på det... :)

jeg har nu forsøgt med to forskellige - kan de komme til at genere for dette? når vi prøver at connecte til dem jeg har forsøgt mig med, så ser det ud som om på klientsiden at der er \"noget\" i den anden ende men at den bare ikke har tilladelse til at komme ind...

anyway - jeg prøver lige det du har sendt først :)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. oktober 2001 - 18:37 #9
det eneste der sker når jeg har gjort som du skriver er, at jeg får beskeden:

Connection Refused

:o(
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. oktober 2001 - 18:54 #10
det ser heller ikke ud som om der starter noget program når maskinen starter...
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. oktober 2001 - 22:08 #11
spam??

anyway - når jeg forsøger at starte Ircd kommer denne fejl:

[fatal error] File stop code received in networks/unrealircd.conf - RTFM

jeg har kigget filen igennem og kan ikke lige gennemskue nogle fejl der :o/
Avatar billede kimhanse Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:12 #12
Den fatal error ser ud til at komme fra en af de andre programmer (UnrealIrcd). Det bliver du nok nødt til at stoppe før det andet kan virke.

Programmet starter ikke selv, det bliver startet af inetd serveren, men du skulle kunne se at inetd lytter på port 6667 ved at skrive \'netstat -tpa\'
Avatar billede unknown_someone Juniormester
04. oktober 2001 - 02:19 #13
jeg har nu fået serveren op at køre... ikke den du sendte men den jeg legede med først (UnrealIrcd) -  og den kører som den skal...

jeg leder nu efter en bot - har du nogle forslag der?