Avatar billede mortmeister Nybegynder
05. februar 2000 - 20:26 Der er 1 løsning

Background og BackgroundImage

Er der nogen kloge hoveder med masser af point, der ved hvordan man kan gøre følgende:
Oprette et JavaScript, som tjekker skærmopløsningen (med screen.width) og derefter loader et baggrundsbillede til dokumentet svarende til den aktuelle skærmdimension (f.eks. kan man lave et baggrundsbillede på 1024 Pix til en skærm med screen.width sat til 1024 ).
Scriptet SKAL fungere i både Netscape og Internet Explorer 4 el. derover.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. februar 2000 - 21:00 #1
<!DOCTYPE Html Public>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<script>
<!--
bg640 = ''; //fill in the image for 640 or less screenwidth
bg800 = ''; //fill in the image for 800 screenwidth
bg1024 = ''; //fill in the image for 1024 or higher screenwidth
if (screen.width <= 700) bgpic = bg640;
if (screen.width >= 701 && screen.width <= 900) bgpic = bg800;
if (screen.width >= 901) bgpic = bg1024;
document.write('<body background="'+bgpic+'">');
//-->
</script>

resten af siden
</body>
</HTML>

hvis du skal bruge flere attributer i body tag'et, tilføj dem i scriptet, og IKKE i et nyt body tag