19. september 2001 - 10:25Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Farver i appletter
Hej jeg sidder og er lige gået i gang med at lære appletter. det er ikke sådan så jeg er helt ny til java da jeg allerede har lavet en del applikationer. Men jeg er som sagt nu gået i gang med at lære appletter. Jeg ville så gerne lave en random farve på fx. nogle balloner. Det jeg havde tænkt mig var at importere random klassen, og så da farverne i apletter jo er RGB farver, lave et random tal mellem 0 og 255. Derefter ville jeg angive farverne ved fx. randomtal,randomtal,randomtal. Men jeg har ikke kunne finde nogle metoder som tager imod int værdier. Normalt når man skal lave en farve i en applet skriver man jo f.eks. Color.yellow Men er der ikke en metode som er noget lignende Color(125,174,213) bare som et eksempel. Altså en metode der tager mod en farvekode og derefter laver den farve.
Hmm der er da ingen grund til at fornærme mig. Jeg har bare aldrig lært at bruge API\'en. Det er jo bare et spørgsmål om at lære det. Men tak for din hjælp alligevel
Det virker ikke helt. Jeg prøvede bare at oprette et objekt og putte en fast farve ind så laver jeg det med random senere, for det kan jeg godt. Men nu har jeg følgende: Color minFarve = new Color(255,255,255); page.setColor(minFarve); page.drawRect(150,100,40,40);
Efter hvad jeg har forstået burde dette lave et hvid rektangel ikke? Men det forbliver bare sort ligegyldig hvilken farvekode jeg laver. Kan du se noget galt? (page er bare hvad jeg har kaldt mit graphics objekt) :)
Jeg er i gang med en datamatikerudd. Jeg går på 3. semester i øjeblikket. Men vores javalærer sidste semester var ikke så....faglig god. Derfor vi halter lidt bagefter. Så plz bær over med at jeg ikke er så god :)
Hmm.. det ser umiddelbart rigtigt nok ud. Men det kan være det er noget med i hvilken metode du har din kode. Der er jo både paint og update metoden... må indrømme det er ret lang tid siden jeg har lavet applets, så jeg kan ikke huske hvilken der bliver kaldt hvornår.
Men en huritg test kunne være at køre din applet og så tage f.eks. et vindue henover appleten så den er nød til at tegne den igen. Hvis den så bliver hvid, så kan koden lige flyttes og det skulle virke?!!? Er dog ikke 100% sikker.
Mht. til at lære API\'et. Hvad mener du? Kan ikke se hvordan jeg skulle lære dig det, da det jo bare er et opslagsværk over alle klasser/metoder/attributter i Java. Du skal bare kigge lidt på den, så er jeg ret sikker på du kan finde ud af den.
Hele humlen med API\'et (vel også Java) er at lære klasse bibloteket at kende. Det kan måske godt virke en smule overvældende i starten, men det er ret snedigt i forhold til f.eks. C++ eller VB
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.