Avatar billede technochart Nybegynder
18. september 2001 - 17:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan få man flere bruger ind på TechnoCHART.dk? + Nye ider på www.technochart.dk

Hvordan få man flere bruger ind på TechnoCHART.dk? + Nye ider på www.technochart.dk m.m.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. september 2001 - 17:04 #1
3 gode måder råd til flere besøgende..
Avatar billede medions Nybegynder
18. september 2001 - 17:06 #2
Sætter mere Reklame op!
-altså bannere og sår\'n...
Avatar billede medions Nybegynder
18. september 2001 - 17:06 #3
man har næsten ikke set noget til jer... ;-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. september 2001 - 17:08 #4
Hmm..... halvdelen af mit svar kom ikke med, og det var også et svar... *hmm*

Flere besøgende :
- Tilføje til søgemaskiner
- Bannerbyt
- Konkurencer
- Nyhedsbreve

Gode råd:
Naah...

-Anders
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2001 - 17:11 #5
laver siden i nogle farver så man rent faktisk kan læse teksten derinde....
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2001 - 18:09 #6
Avatar billede osaka_san Nybegynder
21. september 2001 - 13:15 #7
Den ultimative måde over dem alle

-- Lav et site folk gider at besøge --
dvs. lav et site for brugernes skyld ikke fordi du synes det er sjovt at rode med html kode og lign.

Dette indebærer bl.a.:

1) God kontrast mellem tekst og baggrund og en fornuftig navigation. Heriblandt  f.eks breadcrumb (her er du linie), bedre fremhævning af sidenavne osv. Enkelte \"usability\" begreber som du kan læse mere om i bogen: \"don\'t make me think\" som kan bestilles hos amazon.com og som kan anbefales af undertegnede.

2) Troværdigt og brugbart indhold

3) En grund til at folk skal anbefale sitet til deres venner

4) Reducer mængden af mangelfuldt information (ting som f.eks: denne sektion kommer senere og lignende.

5) Noget der gør sitet unik i forhold til lign. konkurrenter på nettet.

6) Undgå dobbelt information / gentagende tekst.

Generelt kan du sætte dig ned og notere alle de ting der får dig til at blive på / vende tilbage til et site på et stykke papir og så få nogle af dine venner til at gøre det samme og så kan du jo se hvor mange af disse ting dit site har og så prøve at indbygge de ting som det ikke har.

Med Hyggelig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
21. september 2001 - 14:05 #8
Tak for pointene ;-)

Lige et link til den bog jeg omtaler:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0789723107/qid=1001073783/sr=2-1/ref=sr_8_3_1/104-2444469-6964729

Som sagt kan jeg varmt anbefale den. primært fordi den er behagelig og læse og langt fra så diktatorisk som Jakob Nielsen ofte er i sine udtalelser omkring samme emner.

Samtidig er det ikke en murstens roman, fordi som forfatteren selv skriver: Hvis man skal skrive om usability skal man også selv følge det og der er intet brugervenligt i murstensromaner når det gælder fagbøger ;-)

God fornøjelse
/Oscar Eg Gensmann