Avatar billede dumbledore Nybegynder
18. september 2001 - 15:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

include fejl - ASP hjælp!!

Hjælp!
Hvorfor virker denne include fil ikke?

##(Kode til en eller anden side)
<!--#include file=\"check.asp\" -->

##(Koden i Check.asp)
<%
Response.Buffer = True
SET rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
rs.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"http://www.spilzonen.dk/rpg/hogwarts/hogwartsonline/login/database.mdb\")

if request(\"Mode\") = \"logaf\" then
session.Abandon
Response.Redirect(\"http://www.spilzonen.dk/rpg/hogwarts/hogwartsonline/login/login.asp\")
end if

IF Session(\"password-session\") = \"\" Then
Response.Redirect(\"http://www.spilzonen.dk/rpg/hogwarts/hogwartsonline/login/login.asp\")
end if

Sql = \"Select * FROM users WHERE username = \'\" & session(\"password-session\") & \"\'\"
set rs = rs.Execute(SQL)
%>

Nogen der kan hjælpe???
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. september 2001 - 16:01 #1
Du kan ikke linke til databasen på den måde.....

(\"http://www.spilzonen.dk/rpg/hogwarts/hogwartsonline/login/database.mdb\")  FY FY FY...

databasen skal ligge på samme server som siden..
-Anders
Avatar billede dumbledore Nybegynder
18. september 2001 - 16:25 #2
(det gør den også)
Men hvis jeg gør sådan her: \"login/database.mdb\"
Så virker det jo ikke på alle sider, fordi hvis en side ligger i en anden mappe så virker det ikke med at include filen \"check.asp\"!
(det er min database, men kan du ikke se det? Hvis nu alle bare skulle include filen \"check.asp\" og den gæller jo til alle! Så kunne alle sider, ligemeget hvor de ligger checke om brugeren er logget ind eller ej)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. september 2001 - 16:28 #3
<%
Response.Buffer = True
SET rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
rs.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"´/login/database.mdb\")

if request(\"Mode\") = \"logaf\" then
session.Abandon
Response.Redirect(\"http://www.spilzonen.dk/rpg/hogwarts/hogwartsonline/login/login.asp\")
end if

IF Session(\"password-session\") = \"\" Then
Response.Redirect(\"http://www.spilzonen.dk/rpg/hogwarts/hogwartsonline/login/login.asp\")
end if

Sql = \"Select * FROM users WHERE username = \'\" & session(\"password-session\") & \"\'\"
set rs = rs.Execute(SQL)
%>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. september 2001 - 16:30 #4
Øhh.. den her...

  <%
Response.Buffer = True
SET rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
rs.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"login/database.mdb\")

if request(\"Mode\") = \"logaf\" then
session.Abandon
Response.Redirect(\"login/login.asp\")
end if

IF Session(\"password-session\") = \"\" Then
Response.Redirect(\"login/login.asp\")
end if

Sql = \"Select * FROM users WHERE username = \'\" & session(\"password-session\") & \"\'\"
set rs = rs.Execute(SQL)
%>
Avatar billede dumbledore Nybegynder
18. september 2001 - 16:42 #5
jamen det ved jeg godt!!!!!
(Men den kan ikke bruges af sider der ikke ligger i /login )
Mer hjælp!
Nogen forslag?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. september 2001 - 16:58 #6
Så må du jo rette til......  og have 2 forskellige til 2 forskellige niveuer...

-Anders
Avatar billede jaro01htx Nybegynder
18. september 2001 - 18:07 #7
..øv....men hvad med dette virker det ikke!
Hvis jeg sætter denne streg foran stien \"/\" så virker det måske !
Prøver lige!
Avatar billede jaro01htx Nybegynder
18. september 2001 - 18:09 #8
(fuck - Min storebrors navn)
(stop med alle mulige beskyldninger)
Da jeg er 15 år og går i 9. klasse og ikke på HTX!
Avatar billede dumbledore Nybegynder
18. september 2001 - 20:13 #9
Allo er der ikke andre Eksperter her?

a-torsten hvad mener du?
Er det dette du mener:

Jeg skal lave en Include fil til hver mappe!
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
19. september 2001 - 00:31 #10
Du behøver ikke lave en til hver mappe på samme niveau....

hvis din include ligger i en mappe der f.eks. hedder \"includes\" så kan du blot skrive

til filer i root:
<!--#include file=\"includes/check.asp\" -->

til filer på samme level:
<!--#include file=\"../includes/check.asp\" -->

o.s.v.

/søren
Avatar billede dumbledore Nybegynder
19. september 2001 - 10:33 #11
argh......ok
Alt det der ved jeg godt!

Men hvis en fil includer en fil som ligger i en anden mappe virker det jo ikke hvis stien i den includedes indhold fører hen til noget forkert!

Jeg spørger om:

Inde i Include filen, så hvis man bruger den kode,(Øverst på denne side) så virker stien ikke, når man ikke må bruge en hel sti som f.eks. http://www.spilzonen....osv.

Så spørger jeg, hvordan gør jeg så?
Hvad skal der til?

F.eks.
Skal stien se sådan ud: \"/mappe/mappe/database.mdb\"
Avatar billede dumbledore Nybegynder
18. september 2002 - 18:08 #12
hmmmm....intet svar der hjalp mig!