Avatar billede nardus Nybegynder
17. september 2001 - 22:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Eicon ADSL USB Modem (WOL)

Jeg har et Eicon ADSL USB modem fra WOL/Tiscali.

Mit problem er, at browseren bliver ved med at fryse, når jeg bruger modemet. Jeg kan være på i 1 - 2 minutter, og derefter fryser browseren, hvilket resulterer i, at jeg bliver nødt til at genstarte computeren. Min driver version er version 1 release 2.1.

Er der nogen, der har nogle idéer til, hvad der kan være galt, da jeg næsten har en ubrugelig internetadgang, som det ser ud nu. Det lader ikke til WOL/Tiscali er til den store hjælp (har haft fat i dem 7 - 8 gange indenfor de sidste par dage).

Med venlig hilsen

Kristian
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
17. september 2001 - 22:46 #1
Nu får jeg først forbindelsen på onsdag, men har i readme-filen læst følgende:

\"Do not connect the Diva ADSL USB to the same USB controller as a USB video camera. Doing so may interefere with the functioning of the video camera.\"
Avatar billede nardus Nybegynder
17. september 2001 - 22:49 #2
Nu har jeg ikke noget USB video kamera koblet til systemet, så der er ikke noget problem der.

Der er opsat en dæmper mellem modemet og stikket i væggen. Dette har, såvidt jeg kan se, ikke hjulpet det mindste.

Nu er det jo også sådan, at det er kameraet, der muligvis ikke vil virke, hvis du kigger efter.

Kristian
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
17. september 2001 - 22:54 #3
Hvilket O/S kører du? Windows 2000?
Avatar billede nardus Nybegynder
17. september 2001 - 23:04 #4
Jeg har prøvet både med Win98 SE samt WinME, og problemet har været nøjagtig det samme.
Avatar billede ritten Nybegynder
17. september 2001 - 23:25 #5
prøv at afinstallere, og derefter fjerne modemet... så genstarter du maskinen, reinstallerer og tilslutter først modemet når du bliver bedt om det... det virkede for mig...
Avatar billede nardus Nybegynder
17. september 2001 - 23:27 #6
Det har jeg prøvet op til flere gange, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede ritten Nybegynder
18. september 2001 - 16:53 #7
og du satte først modemet til når installationsprogrammet bad om det? husk at det er installationsprogrammet og ikke windows der skal installere modemet...
ellers, hvilken browser har du?
Avatar billede nardus Nybegynder
18. september 2001 - 16:55 #8
Jeg fulgte præcis den fremgangsmåde, som du har beskrevet.

Jeg bruger IE5 sp.1

Avatar billede ritten Nybegynder
18. september 2001 - 16:59 #9
hmmm... har du prøvet med en anden browser? evt. opera.
Avatar billede nardus Nybegynder
18. september 2001 - 17:00 #10
Netscape, Opera og den interne i Star Office. Alle med det samme problem. Jeg er derfor temmmelig sikker på, at det nok ikke er browserens skyld, at computeren fryser.
Avatar billede ritten Nybegynder
18. september 2001 - 17:03 #11
det er temmelig mystisk... har du prøvet at installere browseren efter at du har installeret modemet? det har du sikkert... måske er det windows den er gal med? eller fik du først den driver version der hedder 1 release 1?
Avatar billede nardus Nybegynder
18. september 2001 - 17:07 #12
Jeg startede med at få driver versionen v. 1 r. 1. Denne fik jeg hurtigt udskiftet med den nyeste.

Jeg formaterede harddisken for at være sikker på, at det IKKE var Windows, som den var gal med. Jeg har prøvet både at installere den gamle version først på et rent system samt den nyeste version først men lige meget hjælper det.

Jeg har forsøgt med både Win98 samt WinME, og under Win98 kan jeg få et par minutters ekstra online tid, før det hele går ned!!
Avatar billede ritten Nybegynder
18. september 2001 - 17:13 #13
hvis du har installeret den nyeste version på et helt rent system så kan jeg ikke gennemskue det... for v1 r1 fuckede også mit system fuldstændigt op, så jeg installerede v1 r2.1 på et helt rent system... det var simpelthen det allerførste jeg installerede efter win2000... hvis intet af det virker så ringer du til wol og siger at de kan sende en mand ud og fikse det eller også kan de komme og hente deres lort...
Avatar billede nardus Nybegynder
18. september 2001 - 17:21 #14
Se, det med at ringe til WOL har jeg prøvet op til flere gange, og her bliver man spist af med, at det er et problem mellem modemet og deres central!!! Jeg har dog mistænkt en USB port for at være lidt slatten, så det kunne måske være, at jeg skulle prøve at få fingre i en anden!
Avatar billede ritten Nybegynder
18. september 2001 - 17:25 #15
tja, jeg er ihvertfald blank... under alle omstændigheder skal du have krediteret den tid der gik fra du fik v1 r1 til du fik v1 r2.1, eftersom at wol vidste at der var fejl på r1 og så sender de drn alligevel ud!?! syg politik...
Avatar billede nardus Nybegynder
09. juni 2004 - 15:44 #16
Tråden lukket - problemet blev løst efter nogle fiks fakserier fra Tiscalis side - men nu er jeg flyttet og bruger StofaNet, som jeg er yderst tilfreds med.