Avatar billede obiram Nybegynder
17. september 2001 - 17:41 Der er 6 kommentarer

Opsætning af zone navn

Hej jeg skal opsætte et zonenavn www.mitnavn.dk til en fast ip adresse.

Hvad skal jeg huske at at se efter ? For det virker ikke.

skal der være et domaine navn sat til zoneserver
før at det virker. ?

er der en der har et forslag ? på hvad det er der er galt.

Den vil ikke komme frem på nettet (Internettet)

HVIS DER ER EN VENLIG SJÆL DER HAR ERFARING OM DETTE EMNE MÅ DU MEGET GERNE E-maile mig på obiram@iname.com

TAK.  ;----)
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
17. september 2001 - 17:46 #1
HUSK AT DELE. Hvordan det lykkedes ikk\'?
Avatar billede wise Seniormester
17. september 2001 - 18:01 #2
Du skal have
* købt domænet mitnavn.dk
* bedt dk-hostmaster om at pege det til (dine 2 !!!) nameservere.
* opsat (dine 2) nameservere
før det virker.

Ofte kan man få sin udbyder eller nogle på nettet til at være sekunder (nummer 2) nameserver for domænet, men punkt 1 og 2 kan du ikke løbe fra.

Punkt 3 kan du checke vha.
nslookup
Hvis du her skriver
  server <din.nameservers.ip>
  mitnavn.dk eller www.mitnavn.dk
skulle den gerne give dig den ip du har sat som A-record for mitnavn.dk eller www.mitnavn.dk

Hvis det virker er nummer 3 korrekt, så mangler du bare nummer 1+2
Avatar billede burningice Nybegynder
17. september 2001 - 22:28 #3
obiram>> lad helde nogle fagfolk tage sig af det... www.azero.dk tilbyder det rimelig billigt!
Avatar billede obiram Nybegynder
18. september 2001 - 13:18 #4
Hej cyberfessor.

Jeg har haft hjælp til at sætter min Zone server op af en med forstand på det ? men det vil ikke virke. Jeg skal selv hoste mine zone server.

Kan man have begge på samme server ?

Kan det være ipadressen i routeren der er problemet ?

Kan godt pinge mine ipnummere.

Er det muligt at få fat på via tlf. ?

Hilsen Obiram

Avatar billede burningice Nybegynder
18. september 2001 - 15:00 #5
obiram>> jeg kan godt hjælpe dig, men der er nogle ting du åbenbart ikke har helt på det rene!!!

For at hoste et domæne skal du råde over 2 (TO!) dns servere som har hver sin ip, helst også på hvert sit net, men det er ingen regl.

DNS kører over port 53, derfor skal den åbnes og mappes på din router.

min email er pauli@greennet.gl og mit icq er 11521877 hvis du har lyst at kontakte mig!

Bemærk, hvis du bruger en anden dns server end den der ligger i nt4 eller win2k, så kan jeg ikke hjælpe med det tekniske!
Avatar billede czar Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:44 #6
Den nemme:

http://www.gratisdns.dk

Admin