Avatar billede keldolsen Nybegynder
03. februar 2000 - 22:45 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Ny, men meget langsom computer.

Data på min computer er: AMD K6-2 3D, 96Mb 100 MHz Sd-ram, 10,8 Gb harddisk, 8Mb AGP grafikkort, PC main board = P5MVP3/Advance 3.
Programmer: Windows 98 2.udgave, Corel WordPerfect suite 8.0 DK, CorelDraw 7.0 DK, Works Suite 2000, Norton SystemWorks. Computeren bruger alt for lang tid om at opstarte et program, den bruger et lille minut om at starte f.eks Word 2000, noget af det samme gælder de fleste andre programmer. Jeg har fået formatteret harddisken, genindlæst programmerne, først uden Norton, men dette gav intet resultat, jeg har fået kontrolleret indstillingerne på bios mm. hos forhandleren, alt ok. Han undskylder sig med at jeg har for mange programmer kørende, jeg har slået en del fra under  startmenuen, stadig uden resultat.
Jeg er kørt fast, kan det passe at en computer med de date er så langsom, kan der være noget i vejen med Hardwaren f. eks bundkortet, eller har jeg købt et eller andet for småt. Håber på et godt svar.
Avatar billede stussy Nybegynder
03. februar 2000 - 23:49 #1
hmmm nu er 96MB ram nu heller ikke så vildt, og en K6-2 er jo heller ikke det vilde shit, Jeg Har selv en dual Celly med 256MB ram, og min starter da heller ikke alle programmer lige hurtigt op!
Avatar billede stussy Nybegynder
04. februar 2000 - 00:14 #2
Hvis du endelig vil have det til at starte så hurtigt op, så køb en god scsi controller, scsi HD, masser af ram, så skulle du være back in business.
meeen hehe det er noget dyrt noget at give sig til at lege med :)Jeg tvivler på at du vil bruge flere tusinde på at sådan noget som word2000 skal starte lidt hurtigere op :):):)
Avatar billede krusell Nybegynder
04. februar 2000 - 01:01 #3
Der noget galt, jeg har selv en k6-2 450 kun med 64 mb ram og en 3,4 gb langsom hd og 4 mb agp kort og der er ingen problemer med office 2000
Avatar billede keldolsen Nybegynder
04. februar 2000 - 21:18 #4
Indtil nu har krusell givet det bedste svar, jeg glemte at skrive et min k6-2 er en 400 MHz, jeg glemte også at skrive at jeg både har Cd-rom samt brænder drev. jeg ved godt at jeg kunne købe en meget større computer, men den skulle være rigelig stor til de programmer jeg har. Til sammenligning kan jeg fortælle at vi ude på arbejde har nogle gamle computere K6-1 på omkring 200 MHz, og ca. de samme programmer, forskellen er bare at de bruger et sted mellem 5 og 10 sekunder om at starte Word, min bruger ca. 40 sekunder. Bruger jeg funktionen vis udskrift, går der ca 30 sekunder, på arbejde med de gamle computere 1 sekund.
så der ma være et eller andet i vejen med min, men hvad? jeg får ingen fejlmeldinger.
Avatar billede rangel Nybegynder
04. februar 2000 - 22:20 #5
Har du virus check der er sat til at checke alle filer hele tiden i hoved og røv, det kan sløve alt væsentligt ned. Tænk hvor mange filer der skal åbnes for at starte et stort program.
Avatar billede bubby Nybegynder
05. februar 2000 - 07:21 #6
prøv at bytte din hd ud... eller find nogle andre controller drivere til den!
Avatar billede keldolsen Nybegynder
06. februar 2000 - 01:54 #7
Jeg vil ikke afvise svarene fra rangel og bubby, det hjælper lidt at slå virusprogrammet fra dog ikke ret meget, jeg vil tage en snak med forhandleren
angående andre drivere til min hd på tirsdag.
Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2000 - 17:22 #8
Det kan ikke kun være p.grund af viruscheck, så meget gør det ikke
Avatar billede keldolsen Nybegynder
06. februar 2000 - 22:29 #9
Tak for svar fra krussel, jeg har prøvet at slå virusprogrammet fra, det gav lidt men ikke meget, jeg har tror selv, at der et eller andet sted er noget i vejen med hukommelsen om det så er en fysisk fejl eller en forkert indstilling i windows ved jeg ikke.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 14:19 #10
Det kan nogle gange også hjælpe at kigge lidt på Grafik Accelarationen Under skærmindetillinger... hvis den står til max, kan det hjælpe at stille den lidt ned... hvis det ikke hjælper kunne du også pille noget af din hardware ud.... hvis du har overflødige ting som netkort/Scsi controller/lydkort ... og ¨så starte op igen....så kan du putte et kort i ad gangen, os så se om noget går galt...`Jeg har haft problemer med min pc.... jeg fandt ud af et det var en gammelt 10Mbit klon netkort der var skyld i den langsomme program afvikling...... så jeg smed lo...t ud og købte et Intel 10/100 .. .nu er der ingen problemer.. :)
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 14:21 #11
Jeg kan ikke rigtigt se hvad der ellers skulle være galt... Men det kunne forresten også skyldes defekt ram.....hvis du har mulighed for det så prøv at chekke det med Nuts'n'Bolts eller Norton Utils...
Avatar billede keldolsen Nybegynder
07. februar 2000 - 17:09 #12
Jeg siger mange tak til razmataz for det meget gode svar og prøver det hele af, noget skal jeg måske have hjælp til så jeg bekræftiger svaret om et par dage.
Avatar billede amfora Nybegynder
07. februar 2000 - 23:35 #13
Til Stussy Hvor stor maskine skal man efter din mening have for at køre lidt Works tekstbehandling og Corel?
Når jeg startede kunne man kører det samme på en 386 med 4 MB ram; det eneste forskel er styresystemmet Windows!!!
Hvilke fordele har du, og med hvilke programmer?
Avatar billede giovanni Nybegynder
11. februar 2000 - 00:33 #14
Har vi ikke alle hørt den om Microsoft Office der har en "Quick-søgning" der er enablet som default. denne skulle sløve maskinen ned væsentligt, da den hele tiden er på vagt for at starte programmer i Office-pakken "hurtigt" op. Så er spørgsmålet om Corel har noget af det samme? Som razmataz også skriver, kan et gammelt netkort også være en problemskaber. Det er nok værd at prøve at hive det ud. Generelt, ved sådanne problemer, er det en god ting at tjekke om der er konflikter i hardware først. Hvis der ikke er det,såprøve at hive alt, undtagen skærmkort ud, og prøve at se hvad der sker. Sæt så kortene i igen ét for ét, og seom der er noget dér. Sågar en shared irq kan skabe flaskehalse. Det virker, men ikke optimalt. I sådan et tilfælde, hvis du ikke via "system" kan sætte irq´en manuelt, så skal du i bios og sætte den op til at styre irq´er.Men så ryger lidt af Plug & Pray-glæden! :-)
Men det bliver da spændende at se om du finder en vej ud af "helvedet"!
Avatar billede keldolsen Nybegynder
11. februar 2000 - 23:12 #15
Jeg siger hermed mange tak for den interesse i har vist mig, jeg har delt mine points ud til rangel, rasmataz, giovanni, da de kom tættest på. Jeg måtte købe hjælp hos en ekspert, det viste sig at være en konfligt imellem opgave starter i WORKS SUITE samt mit anti-virus program. Det nyttede ingenting at slå anti-virus programmet fra, det måtte afinstalleres. Nu bliver jeg nødt til at prøve et andet anti-virus program.
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. februar 2000 - 12:13 #16
Jeg kan anbefale pc-cillin 6 .. det kører ret godt...
Det kan hentes som prøve version på:
http://www.antivirus.com/pc-cillin/
god fornøjelse :)