Avatar billede subcenx Nybegynder
17. september 2001 - 13:27 Der er 3 kommentarer

Få fat i id ??

Hvordan for jeg fat ID nummeret fra en database (MySQL) når jeg lige har tilføjet noget ??

Det vil sige hvis jeg nu til føjer noget i databasen hvordan kan jeg så få fat i det ID som jeg lige har tilføjet ????
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. september 2001 - 14:16 #1
mysql_insert_id() returnerer id fra sidste insert into kommando hvor der er genereret id i et autoincrement felt
Avatar billede subcenx Nybegynder
18. september 2001 - 19:55 #2
Jeg har autoincrement

hvordan kan jeg så få det tal vist på siden ???
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. september 2001 - 05:24 #3
skriv
$lastid = mysql_insert_id();

efter din query og $lastid indeholder det generede id !