Avatar billede thomasp Nybegynder
02. februar 2000 - 23:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Egne scrollbars ?

Jeg ved at man på en eller anden måde kan undgå at benytte de standard scrollbars der findes. Jeg vil gerne kunne klikke på et billede for enten at scrolle op eller ned. Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede 8ball Nybegynder
03. februar 2000 - 00:08 #1
Her er en af mange måder - sæt et target ind der hvor du vil scroll' til:

<html>
<head>
<title>scrollbars</title>
</head>
<body>
<a href="#bund">scrooll ned her</a>
<a name="bund"></a>
</body>
</html>

- ellers kan et javascript klare det.
http://www.scriptsearch.com/

- 8ball
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2000 - 06:34 #2
Du kan score på 'bagsiden' af dette doku:
http://mplant.invaders.dk/html/hovedframe.html
/VH
Ole
Avatar billede knogle Nybegynder
03. februar 2000 - 10:26 #3
Det kan ændres med stylesheet, men det virker kun i IE 5.0

F.eks.

TEXTAREA, BODY {
scrollbarBaseColor:blue;
}

Så har du blå scrollbars...

Du kan sætte følgende farver eller styles:

scrollbar3dLightColor, scrollbarBaseColor, scrollbarDarkShadowColor, scrollbarFaceColor, scrollbarHighlightColor, scrollbarShadowColor
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2000 - 13:52 #4
Det er rigtigt...og baggrundsfarven kan ændres med 'bgcolor=red', så bliver hele din side rød.
Eller, hvad med <font color=green>, så ændres din skriftfarve til grøn.
Og køber du en iMac, kan du få en computer i mange forskellige farver, men jeg tror ikke, nogen af forslagene gør det lettere for brugeren at læse et spørgsmål indenad på Eksperten...LOL

Rolig knogle - det var en venligt ment joke ;-)
Avatar billede knogle Nybegynder
03. februar 2000 - 14:08 #5
LOL
Avatar billede knogle Nybegynder
03. februar 2000 - 14:11 #6
thomasp>> eller osse skal du lave det i layers.. så kan du få dit lag til at scrolle ... kig evt. på www.bratta.com
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2000 - 14:48 #7
knogle >> KANON site...!!! Tak for linket ;-))
Avatar billede knogle Nybegynder
03. februar 2000 - 15:00 #8
olebole>> hehe, np da :)
Avatar billede danand Nybegynder
17. maj 2000 - 22:46 #9
vil du kunne lave dine helt egne scrollbars så smut forbi http://www.dansteinman.com/dynapi/docs/examples-summary.html  og se eksemplerne
Avatar billede pollas Nybegynder
05. oktober 2000 - 02:05 #10
knogle >> er der evt. et link til nogle referencer på nettet - jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke...