Avatar billede klcobra Nybegynder
15. september 2001 - 07:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Random

Jeg så et lille random kode der var lagt ud på nettet.
Det har jeg lavet lidt mere om på, ikke så meget.
Nu har jeg lavet et random system der virker og ikke er så vildt

Koden fylder ikke mere ind 30 liner
Her er koden som kan bestå af en fil. Men jeg har valgt at ligge den i to filer, da den ene fil kun skal bruges til at opdate felte (NR) i databasen .

Fil nr. 1
Ps. du skal have et felt der hedder nr.
#code_start#
<% sql=\"SELECT * FROM salg order by nr desc\"
Set RS = conn.Execute(Sql)
nr = rs(\"nr\")
Randomize
intChoice = Int(Rnd * nr ) %>
<% sql=\"SELECT * FROM salg WHERE nr=\" & intChoice
Set RS = conn.Execute(Sql) %>
------ Her efter kan du tag de felter du vil have ind ----
#code_end#

Næste fil

#code_start#
Fil nr 2 ---- Her opdater du felte (NR). Det kan du bare få brugerne til at opdater når der indsættes nye data i databasen------
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.mappath(\"data.mdb\")

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"Select * from salg\"
rs.Open strSQL, Conn, 1, 3
i = 0
if rs.EOF then
else
Do Until rs.EOF
rs.Update
rs(\"nr\") = i
rs.Update
RS.MoveNext
i = 1+I
Loop
end if
rs.Close
Set rs = Nothing
response.redirect (\"dit sted\")
%>
#code_end#
Hilsen Jan Hansen ps. håber at i kan bruge det.
Hvis der er stavefejl...må i undskylde det...er ikke den bedste til det.
Avatar billede mindtwister Nybegynder
15. september 2001 - 19:21 #1
Er 0 point en fejl?
...nåh - om ikke andet undre jeg mig over at der er en fordel i at ligge halvdelen af et DB script i en anden fil end den første... - øeh... med minde der er et par includes... - hvorved det stadig ikke er en fordel... (ja jeg har brug for en øl... eller en cola.... eller..... - glem det...)
...mit forslag er at du beholder den gamle struktur... koden ser mig også lidt underlig ud - hvad er fejlen....?

-MT
Avatar billede klcobra Nybegynder
15. september 2001 - 19:28 #2
Kan du ikke se det er en gratis kode der er lagt ud...derfor 0 point
Avatar billede mindtwister Nybegynder
15. september 2001 - 19:31 #3
....jeg har seriøst brug for en øl... :o)
Avatar billede 2-maz Nybegynder
16. september 2001 - 01:09 #4
Du tror også selv der er nogen der gider at rette dit script for 0 point..............!
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. september 2001 - 11:53 #5
sql=\"SELECT * FROM salg order by nr desc\"

kunne vel lige så godt være
sql=\"SELECT MAX(nr) as max_nr FROM salg\"

Så hendter du ikke hele dit database ud bare for at finde den største værdi af \"nr\".

Eksperten er ikke sted for \"code samples\", det er et sted hvor man hælper hinanden hvis man har problemmer med eks.vis sin kode :)
Du kan jo ligge din kode op hos http://www.activeserverpages.dk/ det er en site beregnet til code samples.