Avatar billede kla Nybegynder
14. september 2001 - 10:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

OutOfMemory problem i tomcat

Jeg sidder med at problem med at min tomcat v/4 kommer op med en outOfmemory exception nogen som kan sige mig hvor jeg sætter grænserne på sådanne ting i tomcat ?

mvh kla@

PS.: det er lidt af en hastesag ...
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 10:04 #1
Skift Tomcat ud med en ordentligt Java engine
Avatar billede struds Nybegynder
14. september 2001 - 10:08 #2
disky: Bare af ren nysgerighed, hvad vil du anbefale at bruge?
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 10:10 #3
Resin fra www.caucho.com
Oracle 9ias fra www.oracle.com (er hundedyrt)

Tomcat er reference implementation, men desværre langsomt, og fejlramt.
Avatar billede kla Nybegynder
14. september 2001 - 10:13 #4
Dette kan ikke lade sig gøre pt. da vi har en deadline som skal overholdes.

Så jeg vil vide hvor i tomcat man sætter sine paramtere op til fx. memery
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 10:21 #5
Jeg håber ikke i bruger tomcat i et produktions miljø.

Men kig her: http://jakarta.apache.org/tomcat/index.html

der må stå noget i deres dokumentation (er desværre ret dårlig)

Men hvordan starter du Tomcat ?
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 10:24 #6
Det her kan måske hjælpe:
Some of these changes can be done without explicit changes to the basic scripts; for example, the tomcat script can use an environment variable named TOMCAT_OPTS to set extra command line parameters to the JVM (such as memory setting etc.). On UNIX you can also create a file named \".tomcatrc\" in your home directory and Tomcat will take environment information such as PATH, JAVA_HOME, TOMCAT_HOME and CLASSPATH from this file. On NT however (and also on UNIX when the modifications are for something such as the JVM command line) you are forced to rewrite some of the startup script...

Det er nemlig din JVM der skal have lov til at bruge mere ram.
Avatar billede logical Nybegynder
14. september 2001 - 10:27 #7
Et eller andet sted kan du sætte argumenter til din jvm, der skal du sætte følgende:
-mx64m

-mx mem Is the maximum amount of memory this app can use

Jeg tror nok default er lidt lav. Hvor I Tomcat kan jeg ikke lige svare på p.t.
Avatar billede logical Nybegynder
14. september 2001 - 10:28 #8
Åh, der var den (tak disky).

TOMCAT_OPTS= $TOMCAT_OPTS -mx64m
./tomcat
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 10:40 #9
:-)
Avatar billede kla Nybegynder
14. september 2001 - 15:34 #10
Jeg prøver at kigge lidt på de ting omkring JVM og vender tilbage i næste uge ... ;-)
Avatar billede kla Nybegynder
19. september 2001 - 10:56 #11
Jeg fik det ordnet sådan at der hvor jeg starter min Tomcat v/4 anvender den java.exe som jeg så satte -mx256m på og nu er det ud til at køre derud af *smil* takker for hjælpen !

mvh KLA@
Avatar billede disky Nybegynder
19. september 2001 - 10:56 #12
FUSKER

Det var da mig der kom med hvilke enviroment variabler der skulle sættes op.
Avatar billede kla Nybegynder
20. september 2001 - 08:40 #13
Det må du sgu godt nok undskylde jeg kom vidst til at give lidt forkert ;-(

/kla@
Avatar billede logical Nybegynder
20. september 2001 - 08:43 #14
disky>>Nej, hvor bliver vi sur:-) Han brugte jo netop ikke tomcat_opts, men måtte sætte -mx op manuelt, og hvem var det lige der sagde det. Det er jo almindelig java memory håndtering, og har ikke noget med tomcat som sådan at gøre.
Avatar billede disky Nybegynder
20. september 2001 - 08:44 #15
det er korrekt, men tomcat\'s måde at gøre det på er jo med den enviroment variable :)

Men det andet virker selvfølgelig også.

Nej jeg er skam ikke sur, husk de point er helt uandvendelige, så der er ikke noget at være sur over :)
Avatar billede disky Nybegynder
20. september 2001 - 08:44 #16
kla: pyt med det.