Avatar billede faxedk Nybegynder
01. februar 2000 - 18:00 Der er 15 kommentarer

Response.Redirect

Hvordan kan man Response.Redirect til en bestemt frame???

Venlig hilsen
Stig Buhl Christensen
Avatar billede hmau Nybegynder
01. februar 2000 - 18:26 #1
på den side hvor du bruger response.redirect skal du gemme url'en til den frame du vil til. flg. kode skal så bruges i din frameset side.

if request("JumpToPage")="" then
  rightpage="right.asp"
else
  rightpage = request("JumpToPage")
end if

<frameset cols="160,*" framespacing="0">
<frame name="menu" src="left.asp">
<frame name="misc" src="<%=rightpage%>">
</frameset>

hvis request("JumpToPage") er tom, kan du bruge en session variabel i stedet.
Avatar billede hmau Nybegynder
01. februar 2000 - 18:27 #2
URL'en skal i ovenstående tilfælde gemmes i en variabel kaldet JumpToPage
Avatar billede sone Nybegynder
02. februar 2000 - 08:04 #3
Kort sagt: Man kan ikke lave redirect til en anden frame, uden brug af JavScript.

Se evt. http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=10670
Avatar billede faxedk Nybegynder
02. februar 2000 - 09:11 #4
Problem.. Det er at jeg skal sende en bestemt side til Hele billedet og ikke kun til den frame som den ligge i. Kan det lade sig gøre!!!

Avatar billede sone Nybegynder
02. februar 2000 - 09:37 #5
Så er det at du skal bruge noget JavaScript, eller bruge en TARGET i fin FORM (virker IKKE i alle browsere).
Avatar billede hmau Nybegynder
02. februar 2000 - 20:05 #6
faxedk - jeg forstår altså ikke helt problemet, først skriver du at du vil bruge response.redirect til en bestemt frame og nu vil du ikke???
kan du ikke skære det ud i pap sådan at os almindelige dødelige kan forstå det?
Avatar billede kenand Nybegynder
03. februar 2000 - 09:51 #7
Du sætter blot en target ="main" hvis altså det er en fraime med dette navn, som du vil stå i.

Venlig hilsen

Kent
Avatar billede bocker Nybegynder
03. februar 2000 - 11:06 #8
target="_top", så kommer den frem som helt ny side

hmau ->> manden har vel lov at ændre mening!
Avatar billede faxedk Nybegynder
03. februar 2000 - 19:52 #9
OK JEg skære det ud i pap..
Det der sker nu er at jeg står i Main fraimet!!! Jeg sender så siden vider og hvis det hele er rigtigt forsætter den til den nye side.. Den nye side skal så skrives i på hele siden og ikke kun i main fraimet!!
Forstår i nu!!
Avatar billede bocker Nybegynder
05. februar 2000 - 00:03 #10
hmm mener nu stadig det er target="_top"...
Avatar billede bocker Nybegynder
05. februar 2000 - 00:03 #11
prøv target="_parent"
Avatar billede bocker Nybegynder
05. februar 2000 - 00:06 #12
Det er <a href="default.asp" target="_top">!!! Hvis det ikke virker, så få dig en ny computer.
Avatar billede faxedk Nybegynder
05. februar 2000 - 13:51 #13
bocker>> Det kan du ikke SKRIVE I EN Response.Redirect

Hvad kan jeg skive så den sender hen til hele siden ved en "Response.Redirect" ja man pleger bage at skrive <a href="default.asp" target="_top"> men det kan man bare ikke her
Avatar billede henrik_p Nybegynder
21. marts 2002 - 13:35 #14
prøv med dette

response.write"<SCRIPT LANGUAGE=""javascript"">"
response.write" top.document.location.href='filnavn.asp';"
response.write"</SCRIPT>"
Avatar billede henrik_p Nybegynder
21. marts 2002 - 13:36 #15
det bruger jeg