Avatar billede c_plus Nybegynder
13. september 2001 - 20:47 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Includere med java? i php

hvis man eks kigger på chart.dk kan man oprette en afstemning, og sætte et script ind med noget javascript!

skal jeg lave noget bestemt i den php kode jeg vil hente med

<script language=\"javascript\" src=\"URL\"></script>
Avatar billede well_r Nybegynder
13. september 2001 - 20:49 #1
du skriver da bare
<?
include(\"URL\");
?>

så henter den?
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. september 2001 - 20:50 #2
<script language=\"javascript\" src=\"js.php\"></script>

js.php er så dit php script der eksekveres før det indsættes... Det er vigtigt at du husker at forme dit \"output\" så det 100% ligner et js dokument for browseren. Du kan ikke outputte html koder direkte eller lign men det skal være en gyldig js fil der outputtes. Så vil det virke som du forventer
Avatar billede c_plus Nybegynder
13. september 2001 - 20:52 #3
hvordan outputtes det så det ligner et js?
Avatar billede c_plus Nybegynder
13. september 2001 - 21:07 #4
???? du får points hvis du kan svare mig hurtigt... det haster nemlig lidt
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2001 - 00:02 #5
Et eksemel:

function hej()
{
  alert(\'hej\');
}

=) Det skal bare være et javascript
Avatar billede c_plus Nybegynder
14. september 2001 - 07:28 #6
såee..

print(\"function hej()
{
  alert(\'hej\');
}
\");

ville virke?
Avatar billede c_plus Nybegynder
14. september 2001 - 07:32 #7
jeg kender absolut ikke en skid til JS
Avatar billede c_plus Nybegynder
14. september 2001 - 14:21 #8
HEEELP
Avatar billede acid-head Nybegynder
14. september 2001 - 18:58 #9
<acidhead>

Jeg er slet ikke sikker på at det her virker, men jeg tror det... :) Hvis du laver dit PHP script som du vil have det, og så der hvor du vil have din stemmebox skriver du:

print \"<script language=\\\"javascript\\\" src=\\\"URL\\\"></script>\";

- Jeg kunne da forestille mig at det virker, for så laver den jo outputtet som hvis det var i et HTML dokument... ?

Prøv det... :)

</acidhead>
Avatar billede c_plus Nybegynder
14. september 2001 - 19:38 #10
det er ikke problemet

side.html

<script language=\"javascript\" src=\"script.php\"></script>\";

script.php

phpkode parses og udskriver tilsidst:

<script>
dokument.write(\'<?=$resultat?>\')
</script>

hvis jeg ser på script.php så udskriver den det korrekt, men ikke hvis jeg besøger side.html....
Avatar billede jd Nybegynder
14. september 2001 - 21:36 #11
c_plus:> Mig bekendt skal du blot droppe dine <script>-tags i script.php
Jeg har tigligere lavet en noget mere kompleks version af det du vil, og mener det var sådan jeg gjorde.

- Jonas
Avatar billede c_plus Nybegynder
15. september 2001 - 18:42 #12
Virkede ikke :-(
Avatar billede jd Nybegynder
15. september 2001 - 19:06 #13
Du er godt klar over at det hedder document.write med c i stedet for k, ikke?
Hvis ikke det hjalp noget post da gerne det output som script.php genererer, her.

- Jonas
Avatar billede c_plus Nybegynder
15. september 2001 - 19:20 #14
Jeg uploadede og ændrede url, og BinGO

Tak for hjælpen