Avatar billede svs Nybegynder
13. september 2001 - 11:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Administrations program

Dav!

Jeg har kigget på nettet efter et program der, genere php sider ud fra data i en mysql base.

Altså et eller andet script der kan oprette sider, gerne med mulighed for at opdatere/slette/rette direkte i mysql.

Gi\'r det mening?

Søren
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. september 2001 - 11:12 #1
phpmyadmin ?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. september 2001 - 11:13 #2
Avatar billede svs Nybegynder
13. september 2001 - 11:15 #3
Nej ikke PhpMyAdmin - det bruger jeg til at administrer selv databasen - jeg har brug for noget der kan lave side udfra data i basen.
Avatar billede uller Nybegynder
13. september 2001 - 11:18 #4
ja, det er jo det du selv skal stå for at få programmeret.. :o)
Avatar billede svs Nybegynder
13. september 2001 - 11:21 #5
Jeg har altid troet på at man kommer længst ved at være doven :-) -´jeg tænkte at der måske var nogen der havde lavet noget brugbart?!

Søren
Avatar billede cyberdude Nybegynder
13. september 2001 - 11:56 #6
jammen jammen....... de data man hiver ud af databasen skal jo stilles op på en pæn måde.... en måde som passer til netop dit design, og så findes der ikke nogen standart løsning!

det kommer jo helt an på hvad du har kaldt dine tabeller osv, det ved et standart system jo ikke

Du kan evt. finde et færdig community på www.hotscripts.com

eller prøv http://www.groupit.org/
har ikke studeret det nærmere, men på det indtryk jeg har fået så instalere man dette her, og så ar man et site, som de har forudbestemt hvordan skal se ud!
kedeligt efter min mening!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
14. september 2001 - 15:38 #7
Som sagt er det netop det, man laver selv. Men hvis du bare skal vise resultatet af et vilkårligt database-udtræk, så er her et utestet forslag til en simpel løsning:

$sql = \"SELECT * FROM tabel\";
$result = mysql_query($sql);
$i = 0;
echo \"<table>\\n\";
while($row = mysql_fetch_array($result) {
  if (++$i==1) {
    echo \"\\t<tr>\\n\";
    foreach($row as $key=>$val) {
      echo \"\\t\\t<th>$key</th>\\n\";
    }
    echo \"\\t</tr>\\n\";
  }
  echo \"\\t<td>\\n\";
  foreach($row as $key=>$val) {
    echo \"\\t\\t<td>$val</th>\\n\";
  }
  echo \"\\t<td>\\n\";
}

/Niels Andersen
Avatar billede svs Nybegynder
29. september 2001 - 17:21 #8
Lukker