Avatar billede kennethba Nybegynder
12. september 2001 - 20:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javamail problem...

Sidder og prøver at sende en mail, men får følgende fejl.???

java.lang.reflect.InvocationTargetException: java.lang.NoClassDefFoundError: jav
ax/activation/DataSource
at MailApp.mailtest.<init>(mailtest.java:18)
at MailApp.Mail.<init>(Mail.java:17)
at MailApp.Start.main(Start.java:6)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
at com.borland.jbuilder.util.BootStrap.invokeMain(Unknown Source)
at com.borland.jbuilder.util.BootStrap.main(Unknown Source)
Avatar billede logical Nybegynder
12. september 2001 - 20:48 #1
Du mangler en reference til Java Activation Framework.

Hvis du kun bruger SE, skal du for at køre mail bruge mail.jar (java mail) og jaf.jar (Java Activation Framework). Java Mail bruger Activation Framework for at kende MIME data
Avatar billede kennethba Nybegynder
12. september 2001 - 21:07 #2
Hvad og hvor er jaf.jar .?
Jeg har mail.jar!
Avatar billede lbhansen Nybegynder
12. september 2001 - 21:33 #3
du kan finde det her:
http://java.sun.com/products/javabeans/glasgow/jaf.html

præcis hvad det gør, har jeg aldrig sat mig ind i. Det har bare været der:)
Avatar billede logical Nybegynder
13. september 2001 - 07:41 #4
mail.jar bruger jaf.jar. Kort sagt, det der ligger i Java Activation Framework er kriterier for at genkende arbitrære datasource vhja mimecap, altså at en .jpg er content-type image/jpeg og kræver base64 etc. Den slags fine ting.

Derfor hent den der hvor lbhansen foreslår, og inkluder den også i dit projekt.
Avatar billede logical Nybegynder
13. september 2001 - 15:01 #5
Opdagede lige, at den vist nok hedder activation.jar og ikke jaf.jar :-)